Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Nyce_guy (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Mon 10 Mar 1997 - 21:49:40 MET

Jaroslaw Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote in article
<3321b107.22267604_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...

> Zadnych? Kto jak kto, ale Ty chyba zrozumiesz, ze jak MS wypusci na
> Polske 'MS Office - student edition', w postaci np 1 CD luzem, za
> 50zl, to MS troche zarobi, a przodujacy piraci pojda na bruk.

jarku wybacz ja nie jestem w stanei nadrabaic za poslka szkoel twouch
zaleglosci w ekonomii.
Nie chce byc szczegoelni zlosliwy ale to nei jest tak na chlospki rozum to
samo czy sie sprzedaje tysiac 50 dolarow czy 500 po 100 dolarow.
Sa tu pewne kwestie marketingowe i ekonomiczne ktore ograniczaja tezn
osczysta na peiwszrzy rzut oka "zysk" z nizszej ceny.

> Slawku, nie masz pojecia o polskim rynku, wiec sie tutaj nie odzywaj.
> W polskich programistow piractwo w zasadzie nie bije.

Bije. Niszcy rynke ktory i tak jest minimalny. Gdyby byl wiekszy bogatszy
rynke wiecej lduzi mialo by zatrdunieni czy to w polskich filiach
amerykanskich gigantow czy to w porzadnych polskich firmach.
Piractwo bije w rynek jako taki tzn we wszystkich.

> Oj Slawku. Popatrz u siebie - MS i tak by ich zniszczyl. A tak to
> piraci zaoszczedzaja naszym programistom zludnych nadziei ze zarobia
> duzo pieniedzy na pisaniu edytorow tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, czy
> systemow operacyjnych.

Kogo MS zniszczyl?
Masz na mysli te miliony firemek softwarowych zbijajacych kokosy na duzym i
bogatym rybku?
Tylko u nas piractwem komputerowym zajmuje sie FBI i Secret Service.