Re: Macie - znacie CTX'y?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 09 Mar 1997 - 20:46:57 MET

>Wciaz niezdecydowany na kupno jakiegos monitora 15",
>tym razem pytam wszystkich o opinie o 15" CTX'ach.

sredniej klasy monitory. specjalnie nie mozna im niczego zarzucic -
awaryjnosc w normie (pojedyncze zwroty, zwykle uszkodzenia zasilacza badz
ukladow rozmagnesowujacych kineskop - serwis w AB radzi sobie z tym w
skonczonym czasie), obraz dobry, regulacja - zaleznie od modelu.

>Przede wszystkim ciagnie mnie do nich cena (1100),
>osd i zapamietywanie ustawien. W testach Enter'a
>nie wypadl zle, stad jesli ktos go ma:
>* jakie czestotliwosci przy ilu kolorach wyciaga w 800x600
>* to samo w 1024x768 (przy karcie 2MB)

testow entera nie bralbym powaznie. conajwyzej jako rpzeglad marek
dostepnych na rynku. w zadnym wypadku juz parametry (sa z powietrza) czy
opinie (stawiane na podstawie parametrow z powietrza przez niefachowcow).

ctx'y nie sa zlymi monitorkami. mozna sie zawsze rzyczepis ze sa lepsze
monitorki, tylko ze w wyzszej cenie. po prostu solidna klasa srednia.

ilosc kolorow nie zalezy od monitora tylko od karty graficznej. poradna
karta z 2mb potrafi odpowiednio: w 800x600 - 16.7mln, w 1024x768 - 65k.

>i jeszcze jedno - czy ktos ma karte Tseng6000 128bit
>- ale to _chyba nie_ orginalna karta, bo z 2.25 mb kosztuje
>270-320 zl - jak masz to powiedz - warta siebie czy nie?

owszem, uzywam w tej chwili et6000 z 2.25mb (stb lightspeed 128 box).
imho jedna z najszybszych kart na rynku, w tej cenie oczywiscie ;)

karpio