Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Marcin Jedrysiak (jedrys_at_it.com.pl)
Data: Sun 09 Mar 1997 - 10:55:43 MET

Michał Mosiewicz <mimo_at_lodz.pdi.net> napisał(a) w artykule
<33222566.31CECF1D_at_lodz.pdi.net>...

[...]>
> [...]
> producentów, żeby dawali im software po niższych cenach? Jedynymi,
> którzy mogą coś tu powiedzieć są sami producenci. Jak im się zachce,
> opłaci, albo cegła spadnie im na głowe, to ceny zmniejszą. Ale wcale nie
> muszą.
>
> Skąd wiesz, może fachowcy z MSoftowego marketingu wyliczyli, że w Polsce
> im się to po prostu nie opłaca. Możesz sobie wiedzieć lepiej od nich,
> ale to oni trzymają w ręku sznurki, a nie Ty. A może oni po prostu nie
> lubią Polaków, albo chcą utrzymać tu ciemnogród? Ale oczywiście to jest
> ich prawo, nikt ich do niczego nie zmusi.

A mnie sie wydaje, ze jest to wynikiem kiepskiej konkurencji w Polsce.
Zauwaz, co sie jeszcze niedawno dzialona rynku samochodowym -- na Zachodzie
firmy dawaly gwarancje 3 letnie, w Polsce jednoroczne. Kiedy zaczelo
przybywac dealerow roznych marek, okazalo sie, ze jakos trzeba powalczyc o
klienta i zaczeto dostosowywac warunki sprzedazy do standardow zachodnich.

Niestety, obawiam sie, ze w Polsce trzeba bedzie jeszcze dlugo czekac na
normalizacje rynku software'u :-(((

Pozdrawiam,

--
Marcin Jedrysiak