Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Marek Oberman (s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl)
Data: Sat 08 Mar 1997 - 15:53:21 MET

>Przepraszam ale musze sie wtracic:
>Wyobraz sobie, ze ow Twoj znajomy po wlozeniu duzego wysilku,
>niezliczonej
>ilosci nieprzespanych nocy, etc. napisal jakas aplikacje np. do
>obslugi tej firmy kosmetycznej. o ktorej wspominaales.
>I teraz znajomy ekspedientki z tej firmy (czy jakiejkolwiek innej
osoby)
>kopiuje sobie ten program i albo sprzedaje go innym firmom
kosmetycznym,
>albo daje do przekopiowania. I zamiast spodziewanego zysku, ktory
Twoj
>znajomy
>moglby z tego swojego produktu osiagnac, dostaje fige z makiem.
>Czy teraz takze rozgrzeszy on tego pirata, ktory mu ukradl jego
soft?
>No bo przeciez ten pirat tez mogl byc bezrobotny, miec na utrzymaniu
>zone,
>dzieci (moze i kochanke ? :-))?

Tak opisana przeze mnie sytuacja jest wyjatko smieszna.

>To cale powyzsza wydumamana sytacja miala mi posluzyc do tego, iz
nie
>mozna
>oceniac pewnych postepkow w zaleznosci od "punktu siedzienia".

Na wstepie, chce Cie zapytac, czy masz moze znajomych
znajdujacych sie w takiej sytuacji finansowej jak ta
opisana przeze mnie? Ja dokladnie nie wiem jak to jest
byc bezrobotnym i bezsilnym wobec biedy, i krzyku glodnch
dzieci. Jednak przebywajac w Ostrowcu napatrzylem sie na to
wystarczajaco, a sadze, ze wiele regionow Polski ma
takie same problemy z bezrobociem.
Wiem, ze w/g kodeksu popelnilem przestepstwo, dajac
do skopiowania Worda czy windoze, podobnie jak czlowiek
ktory to ode mnie skopiowal.
Jednak jesli nie potrafisz zrozumiec motywow tego czynu
to znaczy, ze widzisz jedynie czubek wlasnego nosa
a dookola ludzi takich samych jak Ty, madrych, zaradnych.
Istnieje duzo takich miasteczek, gdzie ludzie mysla kategoriami
18 wiecznymi, i co ma zrobic chlopaczek, ktory chce poznac
nowe rzeczy, chce zyc inaczej niz jego rodzice?
Nawet jesli owi rodzice sa zamozni i stacby ich bylo
na kupno synowi legalnego softu to oni nie rozumieja
co to za gowno, ze tyle kosztuje a wyswietla w "telewizorze"
jakies robaczki. W takiej sytuacji gostek organizuje sobie
kradziony soft i stara sie sam uczyc. Jest to kradziez,
jednak skutki jej sa zadne. Slownie ZADNE.

    Ja oceniam sytuacje z "puntu swojego siedzenia"
czy Ty?
Opisywalem przeciez nie swoja sytuacje, tylko
czlowieka, ktory skonczyl szkole zawodowa
i nawet jakby chcial nie nauczylby sie programowac
na tyle aby napisac aplikacje dla firmy, w ktorej
pracuje przy pisaniu listow. Zdaj sobie sprawe, ze
nie wszyscy na swiecie to ludzie swiatli i wyksztalceni
o szerokich horyzontach myslowych..

> Nie chce
>nikogo
>przekonywac do zaprzestania pirackich praktyk i uzywania
nielegalnych
>kopii softu
>(nawet w najbardziej szczytnych celach - bo mysle, ze cel nie
uswieca
>srodkow)
>ale jak juz ktos to robi, to wydaje mi sie, ze nie nalezy sie tym
>chwalic.

Czy ja sie chwale, usiluje jedynie udowodnic,
przy pomocy doswiadczen swoich i innych moje
poglady.

    Ty natomiast z tego co piszesz, jestes zwolennikiem
"moralnosci Dulskiej", pranie wlasnych brudow w 4 scianach a
na zewnatrz diamentowa maska.

>Pozdrowienia - Piotr Wiewiór

Ps.
Mysle, ze gdzie 5 Polakow tam 20 roznych zdan,
moze jednak uznajmy, ze kazdy ma prawo do swoich
pogladow i zamknijmy cala sprawe.
Kazdy sie wypowiedzial i fajnie, jednak wiadomo,
ze w takich i podobnych dysputach nigdy nie ma
konca. Co wy na to?

****[Marek Oberman]*************[Warsaw Poland]***
** E-mail: s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl **
* : mareko_at_free.polbox.pl *
** http://www.geocities.com/SiliconValley/8980 **
*** http://free.polbox.pl/m/mareko ***************
Nowa strona!!!