Re: Caviar 11200 !!!

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Fri 07 Mar 1997 - 23:25:11 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> wrote:

>A znacznie starsza Barracuda HP co prawda krecila sie wolniej, ale czytala
>z dwoch glowic naraz, przez co do cache potrafilo ponad 10MB/s wplynac z
>nosnika...

>J.

OK, wiem, ale mowimy tu o zwyklym kawiorze, a nie o dyskach za ladnych
pare tysiecy.

Nb. Odczyt z dwoch glowic na raz (uogolniam: z jednego cylindra) jest
chyba przypadkiem szczegolnym, wtedy, gdy kontroler zglosi
zapotrzebowanie na dane lezace 'nad soba'. Mozna sobie tez wyobrazic
sytuacje, ze strumien danych zapisujemy wszystkimi glowicami na
wszystkich talerzach jednoczesnie, ale nie jest to efektywne jezeli
chodzi o wykorzystanie pojemnosci dysku, szczegolnie przy duzej
fragmentacji. Mozna tez zapisywac dane rownolegle gdy jest to mozliwe
(jest wolna przestrzen pod kilkoma glowicami) - a i tak z uplywam
czasu i wzrostem ilosci danych na talerzach transfer systematycznie
bedzie spadal. Zreszta jak napisze wlasne oprogramowanie do
kontrolera dysku, to sprawdze ;)).

Poprawcie, jesli sie myle.

Robert

Robert Slaski
mailto:slaskir_at_ee.pw.edu.pl

Jezyk najlepiej znany wszystkim programistom to przeklenstwa.