Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Jacek Pietraszek (pmpietra_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Fri 07 Mar 1997 - 21:20:50 MET

Marek Oberman (s0490_at_goblin.pjwstk.waw.pl) wrote:
:
: Moj, Boze przez moment wydawalo mi sie
: ze ogladam kronike filmowa a w niej
: przemowe 1 sekretarza PZPR.
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cholera, ta zniewaga krwi wymaga :-))

: Teraz jesli np. moi rodzice oddaja 1/3 swojej pensji
: w poczet podatku dochodowego, maja chyba prawo
: domagac sie aby ich syn zostal wyksztalcony
: przez "panstwo" bezplatnie i aby odbywalo sie
: to w przyzwoitych warunkach.

Fajnie! No to idz do tego 'panstwa' i zadaj, aby
wywiazalo sie ze swoich obietnic. Bo ja, widzac,
jakie coraz mniejsze pieniadze dostaje uczelnia
za ksztalcenie coraz wiekszej liczby studentow
mam grube watpliwosci, dlaczego _ja_ mam byc tym
dofinansowujacym 'panstwem'. Mozesz oczywiscie
odpowiedziec, ze _ja_ niczego Ci nie doplacam i
- dla mnie niestety - nie bedzie to prawda,
gdyz stawka na jednego studenta jaka budzet
przekazuje _wszystkim_ uczelniom wynosi okolo
30% tego co bylo w 1991 roku (mowie o kwotach
realnych, a nie nominalnych), a wiec ewentualna
zaplata za wykonana przeze mnie prace nad
'materialem ludzkim' bedzie tez mniejsze :-(

Szczegoly tego 'rosnacego' dofinansowania mozesz
znalezc pod http://www.kbn.gov.pl a tam dalej
poszukaj 'Bialej Ksiegi' KBN-u, gdzie slicznie
opisano, jak od 91 roku finanse na wyzsze studia
siadly o 40% realnie przy 250% ksztalconych
studentow. Potem zadaj pytanie, co sie dzieje
z Twoimi podatkami i nie kieruj tego pytania pod
adresem uczelni, ktore sa _zleceniobiorca_
coraz mniej placacego MEN-u.

: Ps.
: Tak na marginesie to place za studia,
: i zapewniam Cie, ze nie jest to suma