Re: najlepszy komputer

Autor: Greg Trzaska (espdata_at_tiac.net)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 17:43:14 MET

Robert Slawinski wrote:

> Greg Trzaska <trzaska_at_ibm.net> wrote:
>

> chyba ominal cie moj pierwszy post, w ktorym napisalem jakie kategorie
> mnie interesuja, ale to dosc interesujace co napisales.

Niestety mam klopoty z newsami i czasami gubie troche info. Niestety.

> INDIGO 2 z jednym R4400 150 MHz i 96 MB RAM, ok 6 GB HDD i monitorem 20"
> System IRIX 5.x i oczywiscie polaczony z POWER CHALLANGE i sluzy do
> wizualiacji wynikow obliczen.
> Oprogramowanie : CAD - ProEngineer v 17
> FEA - Cosmos/M 1.75A
> Koszt takiego systemu ok 40 tys US$ w 1993 roku
>
> czy jestes pewien cen? jesli mnie pamiec nie myli to w 1993 roku nie
> bylo indigo (nie bylo jeszcze wtedy indigo2 co do procesora nie jestem
> pewien, ale tez mam chyba zastrzezenia) tanszego niz 55$ i to z
> procesorem 33MHz i 24MB RAM.

Cen jestem pewien. Oczywiscie ze w 1993 bylo INDIGO 2 i byly INDY. W koncu wiem kiedy
mialem to na biurku. INDIGO byly wczesniej.
Processor R4400 wymienil R4000. Jesli chodzi o cene 55$ to nie bardzo wiem o czym
mowisz (piszesz) , jesli jest to 55k$ to musze stweirdzic ze INDIGO 2 kosztowal
dokladnie 44k$ z 20" Sony , CD ROM, 64 MB RAM, 1 GB HDD + 2 GB HDD + DAT Tape Drive. I
wtedy byl to R4000 jesli dobrze pamietam 100MHz. Wkrotce wymieniono toto na R4400
150MHz i tak zostalo z braku pieniedzy na dalszy upgrade. Cena jest jak najbardzej
prawdziwa. W koncu widzialem rachunek.
Wtedy bylo to sporo pieniedzy. Teraz moj Pro200 jest szybszy od tego pudla w ochydnym
kolorze. Jest to najochydniejszy komputer jaki kiedykolwiek widzialem. Dziala natomiast
swietnie. Zapsul sie tylko raz, wymienilem jedna kosc RAM i dziala dalej. Wylaczylem go
moze trzy razy w tym czasie ze wzgledu na duze problemy pogodowe i zwiazane problemy z
elektryka.

> W domu PC Pentium Pro 200 MHz , 128 MB RAM, 6.5 GB HDD,
> System Win NT 4.0, Monitor Sony 17", ATI Mach64 4 MB.
> Oprogramowanie: FEA Cosmos/M
> Cena calosci w 1996 (lato) ok 2700 US$.
>
> ta cena wyglada mi na aktualna jeszcze teraz.

A owszem. Tylko o jednym zapomnialem, bez monitora, ktory kosztowal mnie dodatkowo
$850.

> Moc obliczeniowa -> ok 30% gorzej od Power Challange przy jednym zadaniu.
>
> zakladajac, ze twoj proces jest obslugiwany tylko przez jeden procesor
> pch, a to i tak tylko 30% w tyle?

Oczywiscie ! i to jest wlasnie piekne w tym przedsiewzieciu ze PC doszedl do poziomu WS
a jest kilka razy tanszy (jesli nie wiecej) i jesli cala reszta chiodzi dobrze to jest
OK. Mialem problemy z Pro200 i NT 4.0 ale wynikaly one z tego ze uzylem pamieci ktore
nie byly na liscie Intela do tej MB. Po wymianie pamieci chodzi jak burza!
Nie pamietam kiedy mi sie to pudlo powiesilo ostatnim razem, chyba jednak przed wymiana
pamieci. Od tamptej pory dziala prawie bez wylaczania a to ok 3 miesiecy.

> dzieki.<rs>.

Nie za maco :-)

Grzes
<trzaska_at_ibm.net>