Re: Ktory S3 VIRGE ?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 13:38:04 MET

On 6 Mar 1997, Piotr Dabrowski wrote:

> Czesc!
>
> Chcialbym kupic sobie karte S3 VIRGE, wiem jednak ze sa
> rozne typy tego ukladu. Czy ktos moglby mnie oswiecic,
> ktory warto kupic?
>
> Z gory bardzo dziekuje za wszelkie uwagi!
>
> Piotrek Dabrowski

NoName VIRGE kosztuje jakies 250 zl ( 2 MB )
Diamont VIRGE kosztuje jakies 400 zl ( 2 MB )
Matrox Mystique 2 MB - 540 zl

I teraz tak - NoName Virge funkcje 2D ma na oziomie S3 V+, Diamond jest ok
40-50 % szybszy, takze mniej bezproblemowy.
Zastanow sie jednak nad Matroxem - zdecydowanie najszybsza w 2D, bardzo
szybkie 3D ( brak jedynie funkcji mgly i mip-mappingu ), mase driverow -
doskonaly WWW Matroxa - i pojawiaja sie upgrade do gier do tej wlasnie
karty. Tomb Raider na MAtroxie... :)
Do Virge sie zniechecilem po problemach jakie mialem z odpaleniem
akceleratore 3D - z Matroxem tych problemow nie ma. Poza tym MAtrox ma
mase mozliwosci rozbudowy. Na karcie sa bodajze 3 zlacza ( bardzo
specyficzne ) pod dodatkowe karty rozszerzen - frame grabber, karta
telewizyjna, itp. Virge tego nie daje.

                                                Jruand