Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: A_Zet (az1_at_poczta.com)
Data: Thu 06 Mar 1997 - 09:16:08 MET

Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.it> napisał(a) w artykule
<199703060619.HAA05518_at_malcolm.rmnet.it>...

> gdyby nie piraci to programy moglyby kosztowac 1/3 a moze nawet 1/5
> tego co kosztuja, a wtedy ilosc osob ktore moga sobie pozwolic na ich
> zakup powiekszylaby sie ogromnie. Czy nie wydaje Ci sie ze programisci
> tez potrzebuja jesc, a moze i komputer sobie kupic
> (o domu czy samochodzie nie wspominajac)?

Nie wydaje mi sie, ze swiat jest tak prosto skonstruowany, a obserwuje go
juz lat 60... O bogactwie BG nie wspominajac. A moze ci mlodzi ludzie,
ktorych mial na mysli Marek O. gdy zaczeli pracowac wywarli skuteczny
nacisk (wiedzieli co jest dobre) na swego feudala, by kupil te programy :-)
Zaden rozwazny wlasciciel firmy nie uzywa programow pirackich. Dochody
programistow z nimi sa zwiazane, natomiast brak dochodow z duza
trudnoscia da sie polaczyc z amatorskim uzywaniem pirackich programow.

> uczcijmy minuta ciszy bankrustwa wszystkich firm softwareowych
> ktore produkowaly wspaniale programy, uzywane na calym swiecie
> i ... zbankrutowaly

Z powodu piratow;-)? Znane sa przypadki np dumpingu, mali padaja,
wieksi sie zmawiaja. Autorzy sf opisywali lamance lancucha
przyczynowo-skutkowego rozwoju swiata. Pamietam opowiastke
o nadepnieciu na kwiatek w wehikule czasu i co z tego wyniklo...
Moze daloby sie z rowna kategorycznoscia wywiesc teorie,
ze zrodlem postepu sa piraci a programy kosztowalyby 1/5 a
nawet 1/3 drozej gdyby nie oni?

PS Kto powiedzial: "wiem, ze nic nie wiem" i jaki to ma zwiazek z
piractwem, zasobnoscia programistow, itd itp. :)))
Na pewno to nic nie wiadomo...
Nie ma z cala pewnoscia zadnego zwiazku z dochodami
programistow uzywanie przez 16-latka Offica dla jego wlasnego
rozwoju intelektualnego, natomiast moze miec zwiazek z przyszlymi
dochodami tychze programistow.

--
Pozdrawiam
Adek (Katowice adek_at_free.polbox.pl,