Re: Low-level format

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Wed 05 Mar 1997 - 00:17:49 MET

cefek_at_urgentmail.com (Michal 'CeFeK' Cegla I) wrote:

[ciaa...]
>jest wˆaŚnie
>to dziwne zaiste, bo ja swoj formatowalem....
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jak jeszcze bylem mlody i zielony w te klocki (co nie znaczy ze teraz
jestem stary i czerwony :)) to tez sformatowalem niskopoziomowo mojego
starego Connera 80MB (IDE jak najbardziej). Jakos to przezyl, ale
skutek byla taki, ze transfer poprawil mu sie z 1.2MB/s (wtedy to bylo
fiuuu...) na jakies niecale 300kB/s (zgroza, nawet wtedy).

Reasumujac: dyskow twardych IDE sie NIE formatuje, maja one fabrycznie
naniesiona strukture sciezek i kazda taka operacja, jesli nie go
uszkodzi, to przynajmniej mocno go rozkalibruje.

BTW: Nowsze dyski IDE moga nie reagowac na formatowanie
niskopoziomowe, sa glupo-odporne (I jak Intelligent :)).

Pozdrawiam,

Robert

Robert Slaski
mailto:slaskir_at_ee.pw.edu.pl

((:- Tip of the day:-))
Jezyk najlepiej znany wszystkim programistom to przeklenstwa.