Re: AVI i MPEG

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 04 Mar 1997 - 09:40:21 MET

ru4d2_at_interport.net (Robert SŁawiński) wrote:
>radekp_at_usa.net (Radoslaw Poplawski) wrote:
>
> MPG jest true-color. AVI ma tylko 256 kolorow.

Znasz jeszcze jakis dowcip ? :))))) prawda jest taka ze kilka kodowan
AVI ma 256 kolorow, a kilka truecolor. Indeo ma truecolor, i jak na razie
jest chyba najczesciej uzywane.

>pomieszalo ci sie pewnie z autodeskowym flic'iem. avi moze byc jak
>najbardziej 24bitowy, a nawet 32bitowy(dodajac 8bit na kanal
>maskujacy). mozna go nawet zapisac jako sekwecje klatek bez zadnej
>straty jakosci.

omawiasz tylko jeden ze sposobow kodowania. ja sie zetknalem conajmniej
z czterema, przy czym kazdy z nich mial swoje podformaty.

> Przy wyswietlaniu w okienku wiekszym niz film, obraz w MPG jest
> interpolowany co daje plynne przejscia pomiedzy pixelami lezacymi obok
> siebie. A jak to bedzie w AVI to jedynie Najwyzszy raczy wiedziec...
>
>zaleznie od kodeka, ale o tym byla juz mowa.<rs>.

dokladnie tak. zalezy tez od decodeca. np. u mnie indeo daje kwadraty
jesli jest decode programowy, zas daje plynne przejscia przy decode sprzetowym.
pewnie chlopaki cos sie nie wyrabiali z wydajnoscia przy programowym
i zrobili schodzki. grrrr....