Re: 3DSTUDIO HELP

Autor: Konrad Olejnik (kolejnik_at_lodz1.lodz.pl)
Data: Fri 28 Feb 1997 - 08:10:33 MET

"Włodzimierz Jabłoński" <marpollo_at_ld.onet.pl> wrote:

>Mam S3VIRGE 2/4 MB. Ja skonfigurowac 3D STUDIO.
>marpollo_at_ld.onet.pl

Po pierwsze trzeba zainstalowac z dyskietek driver
(nazywa sie RCTURBOC.EXP - czy jakos tak - mozna
go rowniez znalezc na stronach WWW S3).
Nastepnie (tak przynajmniej ja zrobilem) trzeba stworzyc
plik wsadowy (*.bat) startujacy 3ds.exe gdzie beda na poczatku
sciezki dostepu i definicje zmiennych srodowiskowych
dla programu. Wszystko to powinno byc na dyskietkach
instalacyjnych do karty.
Kolejnym krokiem jest modyfikacja pliku konfiguracyjnego
3ds.set (bodajze). Jedne z pierwszych pozycji
to MATERIAL-EDITOR, RENDER-EDITOR i ....EDITOR (zapomnialem
jak sie nazywa trzeci - pisze wszystko z pamieci). Trzeba usunac ich
stare ustawienia i wpisac cos takiego: MATERIAL-EDITOR = RCPADI
(wszystkim trzem). Nastepnie zachowac plik, usunac plik 3ds*.cfg i
uruchomic plikiem wsadowym 3DSTUDIO.
Pojawi sie ekran konfiguracyjny do drivera - trzeba wybrac odpowiednie
rozdzielczosci (jest tam kilka innych opcji, ale na poczatek proponuje
ich nie ruszac) potwierdzic wybor, zapisac i...to wszystko.
Aha ekran konfiguracyjny pojawia sie trzykrotnie (dla kazdego z
edytorow).

Teraz pare uwag prywatnie: Posiadam karte S3 Virge firmy Data Expert
(2/4 Mb). Chodzi to z procesorem AMD 5x86 133 Mhz. 3DSTUDIO
jest dosyc kaprysne przy wyzszej ilosci kolorow. Chodzi glownie
o edytor materialow - znikaja paski ustawien kolorow (H, L, V i R, G,
B) - byc moze jest to wina procesora, byc moze karty, a
najprawdopodobniej i jednego i drugiego. Bardzo prosze o e-mail
na moj prywatny adres jezeli uda ci sie skonfigurowac poprawnie
te karte. Jezeli nie dasz rady - rowniez napisz - podesle ci wszystkie
pliki konfiguracyjne. Zycze powodzenia.

                                                           Konrad

 kolejnik_at_lodz1.p.lodz.pl I.P. i M.P.
     Technical University of Lodz