Re: Quantum Bigfoot vs Fireball

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 27 Feb 1997 - 04:40:17 MET

On Wed, 26 Feb 1997 18:23:01 +0100 (CET), Radoslaw Poplawski wrote:

>25 Feb 1997 21:11:58 +0100, KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej
>Karpinski) napisa (a):
>
>/>zgleiania sie w szczegoly przyznac racje Gregowi. BigFoot jest
>/>wolniejszym urzadzeniem od Fireballi, co potwierdzaja dane producenta,
>/>testy i zdrowy rozsadek oraz teoria. BigFoot ma nieco mniejsza predkosc
>/>obrotowa, wieksze talerze (wiec wiekszy dystans do pokonania dla glowic,
>/>wiec wolniejsza praca) i _wolniejsza_ elektronike.
>
>Grego, a moze tak po prsru zrobisz hdparm -t lub copy plik nul na oby
>dyskach i puscisz wynik na liste. Wnioski kazdy sobie sam wyciagnie.

zeby otrzymac miarodajne wyniki musialbym:
1. utworzy partycje o identycznych rozmiarach i z identycznym systemem
   plikowym (uzywam trzech) na obu dyskach
2. miec 3ci dysk na ktorym umieszcze swap'a zeby nie mieszal w wynikach.
3. zapuscic dwa programy - jeden na jednym dysku, drugi na drugim
   (a potem odwrotnie) i patrzyc kiedy sie skoncza i o ile szybciej.

To dopiero da jakis obraz sytuacji bardziej zblizony do prawdziwych
warunkow pracy w systemie multitasking. I takie wlasnie proby zrobilem
zaraz jak wstawilem te dwa nowe Quantumy do mojej maszyny. Teraz tego
powtorzyc nie moge, bo Maxtora AV juz sprzedalem. Wynikow niestety
nie zachowalem dla potomnosci (robilem to z ciekawosci, dla siebie)
ale moge powiedziec ze FireBall byl o ponad 30% szybszy, a i obciazenie
systemu (przy zapuszeniu np. kopiowania 100MB pliku na ten sam dysk)
bylo znacznie mniejsze przy nim niz przy BigFoot'cie.
Mysle ze jesli zwyczajnie zapuscilbym pod DOSem jakies copy 100MB do nul:
na zdefragmentowanych FATach, najpierw na jednym dysku a potem na drugim
to wyniki bylyby bardzo zblizone do siebie ale oczywiscie taki benchmark
nie ma dla mnie wiekszego znaczenia.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi