Re: Q: Max. dlugosc kabelka szeregowego.

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Wed 26 Feb 1997 - 14:57:49 MET

On Wed, 26 Feb 1997 14:28:49 +0100 (CET), Maciej Murawski wrote:

>Jesli chodzi o RS232 to teoria mowi (o ile dobrze pamietam)
>o ok 15m ale mam polaczone dwa urzadzenia po tym RSie
>dl kabla 150m i dziala dlaczego nie wiem :-)

to jakas cienka ta teoria skoro nie mowi o zaleznosci max. dlugosci
kabla od predkosci transmisji.
ale ja tez nie bede teoretyzowal tylko rzuce dane z wlasnej praktyki:
na 20m bez trudu chodzi 57600 (115200 nie probowalem)
a 23040 uzywam spokojnie na 200m nieekranowanym kablu (0 przeklaman)
[wiecej klopotwo mialem ze spadkiem napiecia zasilajacego,
po po tym samym kablu przesylam rowniez zasilanie dla tego
oddalonego urzadzenia, niz z transmisja, choc wszyscy mnie zapewniali
ze jak mi pojdzie 2400 to juz bedzie dobrze, a najprawdopodobniej
mozna liczyc najwyzej na 1200]

Grego

p.s. w razie problemow mozna sobie zrobic prosciutenki "odswiezacz sygnalu"

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi