Re: Dekompilacja (Re: Problemy z AMD-Cyrix-Clipper - rozwi=

Autor: R.Z. (USER07_at_eng_1.mech.port.ac.uk)
Data: Wed 26 Feb 1997 - 14:42:13 MET

> From: rGLAB_at_waw.pdi.net (Ryszard Glab)
>
> Wlasnie sprawdzilem w ustawie. Interesujace artykuly to 74 i 75.
> Co prawda w ustawie tej nie pada slowo 'dekompilacja' ale jest

  W projekcie jaki mialem w reku bylo jeszcze slowo dekomilacja
  wiec zdaje sie potem je wyrzucono bo panowie parlamentarzysci
  nie wiedzieli co ono oznacza :)

> 'tlumaczenie, przystosowywanie, zmiana ukladu'. Jest rowniez termin
> 'zwielokrotnianie kodu' ktore ja rozumiem jako dekompilacje i ponowna
> kompilacje. Ustawa jest dostepna np. pod:

  zwielokratnianie kodu to chyba po prostu kopiowanie.
  nie wymyslaj swojej interpretacji skoro nie jest potrzebna.

> http://www.pocketpress.com/pocket/agency/law/prawo_autorskie.html
>
> Nie jestem prawnikiem ale z tych artykulow jasno wynika ze mozna
> legalnie dekompilowac programy (do ktorych nie ma sie praw autorskich)
> jesli tylko spelnia sie okreslone w tej ustawie warunki.

  Jesli na pismie zwrociles sie do producenta o "przystosowanie"
  a on ci na pismie powiedzial ze tego nie zrobi albo w jakims
  czasie (ciekawe jakim) nie odpowiedzial na twoje pismo.

--
Romek