Re: ktory lepszy ?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 19:48:45 MET

Posluchaj, to troche nie tak. Nie da sie wprost porownac tych ukladow bez
podania typu operacji jakie chcesz wykonywac. W zaleznosci od tego roznie
beda sie zachowywaly.

Generalnie:

    Pentium 200 < Pentium MMX 166 < Pentium MMX 200

z ta uwaga, ze czasem Pentium 200 jest wydajniejsze od P166 MMX a
czasem odwrotnie. To jest prawdziwe w kazdym przypadku i w kazdym
srodowisku. PentiumPro nie moge umiescic w zadnym miejscu szeregu.

Teraz: w przypadku aplikacji multimedialnych ktore wiedza co to jest MMX
najszybszy z calej grupki bedzie Pentium 200MMX, potem Pentium 166MMX a
reszta daleko w tyle.

W przypadku programow 16 bitowych:

    Pentium Pro 200 < Pentium 200 < Pentium 166MMX < Pentium 200MMX
lub Pentium Pro 200 < Pentium 166MMX < Pentium 200 < Pentium 200MMX

zalezy od rodzaju programu (z tym ze raczej pierwsza zaleznosc).

W przypadku programow 32 bitowych:

    Pentium 200 < Pentium 166MMX < Pentium 200MMX <<< Pentium Pro 200

Testy z konkretnymi liczbami znajdziesz chociazby w materialach Intela.
Nie bede ich przepisywac tutaj - poszukaj sobie. Z tym ze takze
podkreslane sa znaczne roznice miedzy procesorami w zaleznosci od typu
wykonywanych operacji.

>testu nie mam, ale obecnie bezapelacyjnie wygrywa P100Pro . Dotyczy
>jednostki podstawowej, i koproca. Ppro ma dwie wersje, z mniejszym cache
>i z wiekszym. chyba niemusze tlumaczyc ktory jest lepszy :))))

Zniku! Co ty pleciesz? Gdzies ty widzial PentiumPro 100? Poza tym jak
pisalem - zalezy od operacji... Na 16 bitach PPro 200 bedzie pracowal
wolniej niz zwykly Pentium 133... Trzeba wiec przemyslec co sie chce
takim komputerkiem robic.

karpio