Re: Obsluga portu LPT

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Mon 24 Feb 1997 - 04:33:42 MET

On Sun, 23 Feb 1997 19:58:22 +0100 (CET), Bart omiej Zieli ski wrote:

>Wlasnie chyba nie. W kazdym razie to co widzialem to byly raczej
>normalne TTL-owskie scalaki albo cos bardzo silnie zintegrowanego. Na
[...]
>Jesli chodzi o czytanie danych po liniach danych, moga wystapic
>problemy: nie we wszystkich kratach linie te sa 2-kierunkowe.
[...]
>Zazwyczaj jest tak, ze aby odczytac, trzeba ustawic wyjscia w stany '1'
>logicznej (chociaz wyjscie nie jest z otw. kolektorem).

albo po prostu nie nalezy wykorzystywac linii danych.
Sa cztery bity ktore mozna swobodnie czytac (te ktorymi drukarka
przesyla informaje statusowe typu paper-end, organizuje hanshake etc)
bez zadnego przeprogramowywania 8255 (wszystkie chipsety maja zaszyta
w srodku emulacje 8255 i za jego posrednictwem komunikuja sie m.in
z drukarka). Wiekszosc programow nie korzystajacych z ECP/EPP uzywa
tylko 4 bitow na kierunku do komputera a 8 z komputera.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi