Re: win3.1 i port faxmodemu COM4

Autor: Piotr Gutkiewicz (pgutkie_at_ippt.gov.pl)
Data: Sun 23 Feb 1997 - 20:07:32 MET

> From: Ulryka T. <ulrykat_at_free.polbox.pl>
> To: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
> Subject: win3.1 i port faxmodemu COM4
> Date: 23 lutego 1997 15:54
>
> karte faxmodemu mam zainstalowana na standartowo ustawionym COM4 i
> wszystko jest w porzadku dopoki nie startuje win3.1.

Witam!

Przypuszczam ze na COM1 znajduje sie mysz Genius lub podobna,
trzyklawiszowa.
Wszystko to wynika stad, ze "driver" myszy Genius na COM1, mscmouse.drv,
(mozna to sprawdzic w system.ini) blokuje przy starcie systemu rowniez inne
COM-y.

Jezeli tak, to proponuje reset COM2 i COM4 za pomoca dosowego freewerowego
programu comreset.exe. Jednak pod Windows, umieszczony w grupie StartUp
powoduje nieprzyjemne chwilowe gasniecie ekranu (przejscie do DOS). Sam
uzywam od wielu lat wlasnego programu pod Windows umieszczonego w grupie
StartUp ktorego jedynym zadaniem jest zresetowanie COM-ow. Jezeli opisana
przeze mnie sytuacja odpowiada Twojej to moge przeslac ten program
windowsowy
na prywatny e-mail jako "attachment" (ok. 2kB). Czekam na potwierdzenie
opisanej
wyzej sytuacji i wtedy ewentualnie wysle go.

Pozdrowienia,

                                Piotr