Re: Obsluga portu LPT

Autor: Bartłomiej Zieliński (bmw_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 22 Feb 1997 - 15:22:56 MET

Piotr Trzcionkowski wrote:
> : Czy zajmowal sie ktos wczytywaniem danych do PC-ta za pomoca portu LPT?
> : Chodzi o sposob zaprogramowania w Pascalu ,C++ ,itd.
> O ile wiem tam jest prawie normalny 8255 wiec trzeba go tylko
> zaprogramowac we wlasciwy tryb.

Wlasnie chyba nie. W kazdym razie to co widzialem to byly raczej
normalne TTL-owskie scalaki albo cos bardzo silnie zintegrowanego. Na
ogol odpowiada to logicznie schematowi, ktory jest np. w "Modulowych
systemach mikrokomputerowych" H. Malysiaka i innych na stronie 153 jako
modul drukarki dla IBM PC. W kazdym razie opieralem sie na tym schemacie
i jak dotad nie mialem zadnych problemow.

Jesli chodzi o czytanie danych po liniach danych, moga wystapic
problemy: nie we wszystkich kratach linie te sa 2-kierunkowe. Potrafia
sobie z tym radzic drukarki HP LJ - dzialanie takiej drukarki w obie
strony nie oznacza, ze po liniach danych da sie cos odczytac.

Zazwyczaj jest tak, ze aby odczytac, trzeba ustawic wyjscia w stany '1'
logicznej (chociaz wyjscie nie jest z otw. kolektorem).

* Bartlomiej Zielinski                                 *
* e-mail, finger:   bmw_at_zeus.polsl.gliwice.pl          *
* home page:        http://zeus.polsl.gliwice.pl/~bmw  *