Re: Dyskietka do dysku ST 52560A.

Autor: Piniek (aka Piotr Ingling) (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 11:08:55 MET

Dnia 19 Feb 97 Tomasz Deska napisał(a) co następuje:

> Hey!
> Kilka dni temu kupilem twardy dysk - Seagate medalist pro st52560A
> i nie dostalem do niego dyskietki. Sprzedawcy dostarczyli mi otwarte
[...]
> Czy ktos wie co sie znajduje na dyskietce i czy jest to istotne (bios
> obsluguje duze dyski wiec nie ma problemu z wykorzystaniem)?
Na dyskietce jest DiscWizard i Disk Manager. Ten pierwszy służy do "instalacji"
nowego dysku - pozwala np. przenieść wszystkie dane ze starego dysku zachowując
nawet "bootowalność". Przy okazji dzieli na partycje, formatuje itp.
Disk Manager natomiast służy do oszukiwania BIOSów, które nie mają obsługi LBA.
Sama dyskietka jest dołączana do dysków sprzedawanych oficjalnymi kanałami. Te,
które są na giełdach, pochodzą raczej z "nieoficjalnej" sieci dystrybucji.
Najprawdopodobniej są to partie OEM - dla producentów sprzętu. Ja też mam taki
dysk i też bez dyskietki mimo, że był w firmowo zamkniętym opakowaniu.

> Oraz skad to mozna sciagnac? (url?)
Znikąd (niestety) - są to programy komercyjne f-my Ontrack i nie są
udostępniane na ich serwerze (ani u Seagate).

[...]
> Zauwazylem tez na obudowie dysku cos w rodzaju zlacza (przeciwlegla
> strona do tej ze zworkami). Co to jest, do czego moze sluzyc zwyklemu
> uzytkownikowi?
Raczej niczemu. Jest to tzw. złącze serwisowe i co jest do niego doprowadzone,
wiedzą chyab tylko serwisanci Seagate...

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html