Re: HDD Problem

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 00:52:44 MET

On Wed, 19 Feb 1997 01:40:05 +0100, piotrp_at_zeus.polsl.gliwice.pl
wrote:

>Mam juz za soba wiele lat doswiadczen z komputerami (i z dyskami
>twardymi),
>ale czegos takiego jeszcze nie widzialem.
>Kupilem niedawno dysk Seagate Medalist 2132. Podzielilem go na 5
>partycji. Wszystko gralo, dopoki nie zaczalem uzywac ostatniej z nich.
>Przy odwolaniu do pewnych miejsc, dysk wydawal dziwne odglosy (jakgdyby
>tracil na moment zasilanie) i moznabylo odniesc wrazenie, ze pare razy
>probuje odczytac/zapisac w takim miejscu, zanim mu sie uda. Nie
>powodowalo
> [...]

A moze ten dysk jest stosunkowo mocno trafiony? Jesli w obrebie
rzeczonej partycji jest pare trafionych sciezek to zostaly
przeniesione na koniec dysku i moga wystepowac podobne efekty,
Niestety nie dotarlem do matterialow dotyczacych odczytu cylindra -1,
na ktorym jest zapisana tablica relokacji uszkodzonych sektorow i
sciezek, tak wiec nie wiem jak nalezy zabrac sie za sprawdzenie tego
faktu.

Darek