Re: Pamiec 32 i 36 bitowa.

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 18 Feb 1997 - 15:11:01 MET

=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski?= napisal (-a) :

> [...]
> /> parzystoscia stosowane sa powszechnie w serverach o architekturze
> /> PC-towej. Znam kilka serwerow, ktore bez takiej pamieci ani rusz.
> /> Oczywiscie nie sa dostepne na gieldzie, gdyz w popularnych domowych
> /> komputerach nie sa potrzebne. Nie wiem jakie wlasciwosci maja nowe plyty
> /> pentiumowe, nie sadze, zeby zle reagowaly na pamieci 32 bit, aczkolwiek
> /> juz takie plyty widzialem (patrz wyzej).
>
> Zawsze mi sie wydawalo, ze w serverach uzywa sie pamieci z EEC (error
> correction code) a nie zwyklych 36 bitowych.

Takie rozwiazanie jest dosc drogie bo trzeba miec specjalne SIMMy (38-40
bitowe) i odpowiednie chipsety robione pod konkretna maszyne (tak robi np.
Compaq) ale to duzo kosztuje (SIMM ECC dwa razy wiecej niz 36-bitowy) a i
konstrukcja plyty jest skomplikowana co rowniez podnosi cene.
Nowe chipsety Intela tzn. 430HX i 440FX potrafia zrealizowac na SIMMach
z pelna parzystoscia funkcje ECC a konkretnie sa w stanie wykryc i naprawic
jedno przklamanie i/lub wykryc dwa przeklamania.
W komputerach innych niz PC tez stosuje sie takie rozwiazanie.

> Poza tym nawet jesli, to nie uzywaja raczej zwyklych SIMMow tylko
> ukladow tzw "markowych" czyli np PNY, Kingston itp.

Jak ktos ma glowe na karku to nie kupuje byle jakich SIMMow do krytycznej
maszyny.

Piotrek