Re: Dlugosc kabla w sieci

Autor: Zbigniew Olearczyk (ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl)
Data: Thu 13 Feb 1997 - 11:40:21 MET

On 12 Feb 97 at 12:34, jigit_at_free.polbox.pl wrote:

> A czy bedzie dzialac siec na cienkim koncentryku polozonym na zewnatrz
> budynku tak gdzies odl. od 50 do 100m?
> A jezeli tego sie nie robi to jakie rozwiazanie zastosowac (licza sie
> rowniez koszty-prywatne polaczenie)
> Jigit.

Ja mam polaczone dwa budynki cienkim Eth. Dwa lata to biega bez problemow.
do tego polaczenia polozylem ethernet wlasnie dlatego ze musialep przejsc na
drugi budynek. Cala siec jest na skretce a z huba idzie ta jedna galaz ether.
Mam z 50 m suterynami, przejscie na 1pietro przez stropy, przebicie przez
sciane zewnetrzna, z 30m ponad droga podwieszony na drucie, nastepnie po
scianie 2-go budynku na parter, przez futryne okna i w drugim budynku
rozprowadzone przez kilka pokoi i z 5 komputrow na nim zapiete a na koncu
terminatorek :))).
Byla sytuacja ze doszedl mi jeden komputer w jeszcze jednym pokoju wiec
dorobilem kawalek kabelka, rozpiolem trojnik, dostawilem komputer i zrobila
sie klapa. Galaz praestala robic. Niby jakies pakiety czasami docieraly ale
generalnie nie pracowalo. Pomyslalem (trafnie), ze przekroczylem dlugosc.
Poszukalem mozliwosci oszczednosci na poszczegolnych odcinkach w sumie
zszedlem o jakies 8m. i poszla galaz jak burza.
A co do burzy to; bylo ich kilka i zadna karta (puk puk puk) nie poleciala.
Tak wiec nie widze problemu w takim polaczeniu jak Ci pasuje.
Przez futryne go i po scisnie, po scianie go!! :))))).
    Zbyszek
                      ////// \\
                      | - ^ |
 / Zbigniew Olearczyk ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl \
/ Filia WNS KUL w Stalowej Woli \