Re: Do Karpia: elementy komputera

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 12 Feb 1997 - 18:11:38 MET

ASUS T2P4 rev 3.10 w komplecie z karta VIBRA16C ASUSa

najlepsza plyta glowna na rynku, chipset HX, bardzo szybka, zero
problemow. mozliwosc wstawienia MMX, dowolne napiecie dla procesora,
ciagle upgrady BIOSa, pewny producent ktorego znasz (nie jest to plyta
glowna marki "plyta glowna" czy "triton").

dzieki niej mozesz ustawic zewnetrzna czestotliwosc pracy 83MHz czyli
znacznie podgonic grafike i dyski.

karta dzwiekowa asusa to normalny sb16 100% kompatybilny, ladnie, czysto
brzmiacy a przede wszystkim cena wychodzi troche ponad 100zl ;)

polecam tez rozbudowe cache do 512kb. cena moduliku cache to jakies 50-
55zl czyli nieduzo, a budujac rakiete kazdy zbiornik paliwa okazuje sie
przydatny ;)

oczywiscie podobnie sprawa wyglada z ramami: jakies w miare sensownie
wygladajace kostki edo 60ns.

ceny (z VAT):
plyta 610zl
cache 55zl
karta dz. 150zl
doplata do edo brak

p133 i taki bym kupil teraz. za miesiac, dwa pewnie jakiegos MMX

najlepszy stosunek mozliwosci do ceny, perspektywa ze uda sie go jeszcze
komus kiedys sprzedac, mozna podkrecac itd. oczywiscie ustawilbym go
@166MHz (83 x2).

nie zastanawiaj sie nawet przez chwile nad amd k5 czy cyrixami - jesli
chcesz zbudowac wydajny komputerek dla siebie nie jest to rozwiazanie
godnne polecenia. wiele osob (ja tez) pisalo juz o tym na liscie, wiec
nie bede moze powtarzal.

p133 kosztuje teraz jakies 600zl z duzym ogonem.

ps. pamietaj do DOBRYM wiatraku z DUZYM radiatorem i silikonie jak chcesz
podkrecac. polecam wiatraczki cyrixowe z wiatraczkiem na lozyskach
kulkowych - czasem mozna dostac bardzo ladne za 15-25zl. ew. dosc dobre
sa wiatraczki acorp sprzedawane przez tch, nawet daja na nie rok
gwarancji. ostatnio nie toleruje innych wiatrakow niz przypinane do
podstawki na plycie glownej - zadne plastikowe duperszmity ;)

STB Lightspeed 128 BOX (2.25MB) oczywiscie ET6000

firmowa karta na et6k, 2mb pamieci, przyzwoite czestotliwosci odswiezania
(lepsze niz w kartach nn), wysokiej jakosci obraz (widac roznice np. w
porownaniu z viewtop). poniewaz jest firmowa pracuje CHOLERNIE stabilnie
mimo, ze jest taktowana zegarem 42MHz (PCI), wiec teoretycznie dzialac
nie powinna.

dlaczego et6k a nie s3 virge? abo mi 3d w dwoch grach szybsze o 50%
niepotrzebne kosztem znacznej straty wydajnosci w pozostalych operacjach
;) no i virge sie wyklada i sa z tymi kartami problemy, a z et6k nie
mialem zadnych. byc moze nabylbym matrox millenium 4(8)mb badz jesli juz
zalezaloby mi na 3d to np. stb velocity na virge vx - troszke lepsza...
ogolnie jednak jestem za et6k. za jakis czas zmienie karte na jakas z
4.5mb (firmowa, moze hercules?) ew. poczekam na et6300.

dlaczego karta firmowa a nie karta graficzna firmy "karta graficzna"? ano
parametry lepsze (predkosc, czestotliwosci odswiezania), wyzszej jakosci
obraz, mniejsze (brak) wiekszosci problemow.

w chwili obecnej zastanawialbym sie nad Hercules Dynamite 128, tez na
et6k. od poprzedniej rozni sie odrobinke mniejszymi czestotliwosciami
odswiezania, ale za to ma mozliwosc wstawienia 4.5mb.

STB Lightspeed kosztuje teraz 610zl w wersji BOX i 440zl w wersji OEM.

karpio

ps. dziekuje za mile slowa