Re: "Wykaz pol. modemowych" - zle liczy ???

Autor: Irek (Mohamed_at_intertele.pl)
Data: Tue 11 Feb 1997 - 11:44:51 MET

> Spiesze z wyjasnieniami odnosnie sposobu obliczania czasu polaczenia.
(...)
(...)
> Pomiedzy tymi dwoma zdarzeniami nastapilo zaliczenie impulsu. Okreslenie
> tego momentu moze byc tylko szacunkowe. Czas wybierania, plus oczekiwanie
> na zgloszenie centrali, plus czas negocjacji modemów. Z tych trzech staly
> jest tylko czas negocjacji i w programie szacunkowo wynosi 15s.
> Poczatek rozlaczania to:
> A potwierdzenie rozlaczenia:
(...)
> Z tego wynika czas polaczenia w zaokrągleniu do pelnych sekund:
> 14:20:54 do 14:23:52 co daje 178 sekund +15 na negocjacje 193 sekundy.
> Nie wydaje mi sie zeby przyjety system obliczania czasu byl bledny.

Jesli faktycznie negocjacja modemow trwa "zawsze" 15s. to wydaje sie,
ze w/w system obliczania czasu trwania polaczenia jest poprawny.

> W niektorych przypadkach przydalaby sie moze mozliwosc zmiany >
szacunkowego
> czasu negocjacji modemow. Ale dotyczy to tylko krotkich polaczen.

Co rozumiesz przez krotkie polaczenia ?
Czy chodzi o niewielka (np. do kilku km.) odleglosc miedzy dwoma
modemami i tylko przez jedna centrale ?

> Niestety modem nie sygnalizuje czy i kiedy nastapilo zestawienie
> polaczenia. Jesli modem po drugiej stronie nie odezwie sie to i tak
> placimy. Rozlaczanie w trakcie wybierania, jesli tylko celowe daje
niestety
> taki sam efekt. Do wyeliminowania takich 'polaczen' z wykazu sluzy
wlasnie
> opcja 'Pokazuj tylko polaczenia poprawne'.

Chcesz powiedziec, ze jesli w normalnym telefonie zaczne wybierac jakis
numer telefonu ale zanim zostanie on caly wbrany (lub np. zanim jeszcze
ktos podniesie sluchawke) rozmysle sie bo np. zorientowalem sie, ze
wybieram zly numer to i tak centrala naliczy mi jeden impuls tak jak bym
przegadal przez telefon 3min. :-0 (chyba sie zaraz przewroce).
Przeciez to juz jest szczyt..., to jest zdzieranie z ludzi kasy za nic !!!
Ale spokojnie, powoli. Przeciez jak telefon nie zdazy jeszcze wybrac
calego numeru telefonu to jaki numer bedziesz mial potem wpisany w
wykazie ? Z zaliczaniem impulsu przy rozlaczeniu po wybraniu calego
numeru tez mi sie nie chce wierzyc.
Kiedy wreszcie skonczy sie monopol Telekomuny ?
Pozdrawiam i dziekuje za wyjasnienia.