Re: "Wykaz pol. modemowych" - zle liczy ???

Autor: Ryszard Pieprzycki (yasf_at_geocities.com)
Data: Tue 11 Feb 1997 - 01:09:09 MET

Irek <Mohamed_at_intertele.pl> napisał(a) w artykule
<01bc1796$eac14840$LocalHost_at_intertele.pl.inter.intertele.pl>...

> Jesli faktycznie negocjacja modemow trwa "zawsze" 15s. to wydaje sie,
> ze w/w system obliczania czasu trwania polaczenia jest poprawny.

Nie pisze, ze zawsze tylko, ze srednio!

> szacunkowego
>
> Co rozumiesz przez krotkie polaczenia ?
> Czy chodzi o niewielka (np. do kilku km.) odleglosc miedzy dwoma
> modemami i tylko przez jedna centrale ?

O rany! Krotkie w sensie czasu trwania a nie odleglosci, ktora tu jest bez
znaczenia.
W krotszych polaczeniach procentowa stopa bledu dotycząca +/- jednego
zaliczenia jest wieksza!
Na przykład ktos dzwoni 100 razy po 6 minut a ktos inny 6 razy po 100
minut.

> niestety
> wlasnie
>
> Chcesz powiedziec, ze jesli w normalnym telefonie zaczne wybierac jakis
> numer telefonu ale zanim zostanie on caly wbrany (lub np. zanim jeszcze
> ktos podniesie sluchawke) rozmysle sie bo np. zorientowalem sie, ze
> wybieram zly numer to i tak centrala naliczy mi jeden impuls tak jak bym
> przegadal przez telefon 3min. :-0 (chyba sie zaraz przewroce).
> Przeciez to juz jest szczyt..., to jest zdzieranie z ludzi kasy za nic
!!!
> Kiedy wreszcie skonczy sie monopol Telekomuny ?
> [...]

W normalnym telefonie nigdy. Zaliczenie impulsu nastepuje w chwili
odebrania (podniesienia sluchawki) przez respondenta. W komputerze
identycznie tylko trudno, szczegolnie przy wybieraniu tonowym i wyciszonym
glosniczku, uchwycic moment odebrania.Tym bardziej jesli za chwile laczenie
anulujemy. Tak wiec zabawy typu polacz-rozlacz moga kosztowac i Wykaz z
_wylaczona_ opcja 'polaczen poprawnych' je uwzglednia. Jesli chcesz miec w
wykazie tylko polaczenia, przy ktorych polaczyly sie _modemy_ to zoztaw ta
opcje wlaczona.

Ryszard yasf_at_geocities.com
http://www.geocities.com/Heartland/Plains/2305/