Jaki modem?

Autor: StaCH_at_tpnet.pl
Data: Mon 10 Feb 1997 - 16:58:17 MET

On 1997-02-09 KARPIO said:

>Jesli piszesz, ze czasem zrywa polaczenia to znaczy ze masz ogromne
>problemy, bo zerwanie polaczenia jest kleska producenta modemu. To

Widac mamy bardzo rozne pojecie
o zastosowaniach modemu. A skad wiadomo,
ktory modem zerwal polaczenie w tym
przypadku? A juz zaczynasz wystawiac
laurke producentowi nie majac nawet
podstawowej informacji :-((((
Moim zdaniem modem ma prawo zerwac
polaczenie (a nawet obowiazek jesli
ja tego od niego zazadam w konfiguracji)
jesli linia nie spelnia podstawowych
parametrow. Dam Ci prosty przyklad:
linia jest dobra tylko wyposazenie
centrali generuje trzaski losowo w
zaleznosci od trafu tzn.: mozesz trafic
na polaczenie niezle ale mozesz trafic
na takie trzaski, ktore uniemozliwiaja
transmisje z szybkoscia wieksza niz
powiedzmy 400cps. Jaki sens ma w tym
przypadku utrzymywanie lacznosci na sile
kiedy po zerwaniu i ponownym polaczeniu
bedziesz mial zestawione lacze, na ktorym
uzyskasz 1600cps?
Druga sprawa to parametry modemu "zaszyte"
przez producenta takie jak poziom zaklocen,
przy ktorym nalezy wykonac Fallback czy
Fallforward. Dziela one modemy na "twarde"
i "miekkie" gdzie twardy modem np.: ZOOM
bedzie usilowal utrzymac polaczenie na wyzszej
predkosci pomimo wystepujacych problemow
z transmisja i moze zrywac a miekki to np.:
Zyxel, ktory bedzie zmniejszal szybkosc przy
malych problemach nie dopuszczajac do zerwania.
Odbija sie to na przepustowosci modemu w
danych warunkach na linii roznych od idealu.
Twardy modem bedzie osiagal wyzsze przepustowosci
niz miekki az do zaklocen powodujacych zerwanie
bo czasem nie zdazy juz wykonac Fallback'u.
Jesli linie nie odbiegaja zbytnio od normatywu
lepiej jest miec modem twardy bo szybciej
przesyla dane. Istnieja oczywiscie modemy z
"srodka" jak wlasnie cytowana Supra, Active,
Courier, Hayes czy inne, w ktorych producenci
pogrzebali troche w firmware aby wedlug wlasnych
doswiadczen "zadac" parametry fallback/forwardu.
W kiepskich warunkach takie modemy zrywaja ale
rzadziej niz "twarde" natomiast uzyskuja wieksze
przepustowosci niz "miekkie".
W epoce V.32bis dzwonilem troche po BBS'ach w celach
testowych i najwyzsze przepustowosci uzyskiwalem
z Courier'em i Supr'a wlasnie na liniach raczej
dobrych (EQM okolo 5-20). Moim "rekordem" na laczu
W-wa Gdansk to 1690cps przy pliku ok. 1MB
(oczywiscie skompresowanym).

>stabilne 31200 to teraz nic nadzwyczajnego i ide o zaklad ze na tej
>samej linii dwa USR nigdy ci nie zerwa mimo takiej wlasnie
>predkosci.

Ja bym sie nie zakladal bo jeszcze
mozna znalezc lacze, na ktorym przegrasz :-(((

>wymaga 100% poprawnosci dzialania i maksymalnej wydajnosci. Wybor

Tego sie nie da pogodzic zawsze jest jakis
kompromis ....

>o niewielkich wymaganiach NIE MA PRAWA twierdzic, ze dany modem
>jest dobry (kropka), wolno mu jedynie powiedziec, ze w jego
>zastosowaniach sie sprawdza.

Ty tez nie mozesz tak twierdzic dopoki
nie podasz swoich warunkow pracy ;-(((
i kryterow "dobroci".
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;34;44mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive