Re: Dos & Win'95 razem

Autor: Piniek (aka Piotr Ingling) (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 06 Feb 1997 - 22:07:07 MET

Dnia 6 Feb 97 Maciej Pilichowski napisał(a) co następuje:

> Jesli chodzi Ci, zeby MS-DOS 6.0 czytal partycje z Win95 to sie raczej
> /99%/ nie da, bo przeciez 6.0 nie wie co to sa dlugie pliki. Natomiast inna
> bajka, jesli moze byc Dos 7.0. Jedziesz tak.

Ani jeden, ani drugi nie potrafi odczytać długich NAZW plików, ale ich
zawartość - bez problemów. Pod tym względem się nie różnią.

> Instalujesz Win95 do innego katalogu niz Win3.1 /jesli takowy masz/.

A po co do innego? Jeżeli nie będzie się używać Win3.1, to można do tego
samego.

> Po instalacji zmieniasz sobie linie w pliku "msdos.sys" /albo podobnie --
> taki plik tekstowy wypelniony "x"/ z
> BootGUI=1
> na
> BootGUI=0

A jeszcze lepiej, to ustawić w tym pliku:
BootMenu=1
BootMenuDefault=n (gdzie 'n' - standardowa opcja z menu startowego)
BootDelay=5 (opóźnienie wyboru opcji standardowej)

> Teraz po kazdym starcie komputera bedziesz mial Dos 7.0, a zeby odpalic
> Win95, bedziesz musial przejsc do jego katalogu i napisac "win.com".

I wszystko będzie działać dopóty, dopóki jakieś DOSowe driver-y nie
uniemożliwią poprawnej pracy Windows. Np. przy MSCDEX obecnym w pamięci
przestaje u mnie działać autoodtwarzanie CD-ROM i napęd zachowuje się tak,
jakby cały czas miał tę samą płytę w środku - bez względu na to, czy ją wyjmę,
czy włożę inną.
Jedyną radą (trochę uciążliwą) jest dodatkowe menu w config.sys (od Win95) i
potem odpowiednie sprawdzenie wyboru w autoexec-u.

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html