Re: W95 przeprogramowuje BIOS-a - jeszcze raz

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 06 Feb 1997 - 10:19:14 MET

Tomek Kaminski napisal (-a) :

> W powyzszym akapicie wkradl sie chyba jakis blad.
> Skoro - jak sam powiadasz - przeprogramowanie Flasha nic nie zmienia, to
> znaczyloby, ze problem gdzie indziej, prawda ?
Owszem moznaby tak sadzic ale przeprogramowywujac BIOSa nie zmieniasz 100%
jego zawartosci a tylko czesc zwana API (wg Intela)
> W poprzednim postingu piszesz, ze pomaga jedynie patch grzebiacy w Windzie - a
> nie w BIOS'ie. To swiadczyloby, ze zmiany dotycza samej Windy.
Ten patch (wg Intela i MS) grzebie w Win95 po to aby przy kolejnym wstawaniu
Winda wlaczyla ten kanal.
> Ale Emil Stepniewski opisuje rozwiazanie problemu, oparte o zerowanie CMOS'u ...
Nie wiem jaka plyte ma Emil, ja opisuje blad ktory wystepuje w plytach Intala.
U niego plyta sypie pozatym jakimis bledami a w przypadku ktory ja opisuje nie
ma zadnych komunikatow o bledach przy wstawaniu plyty, poprostu po wejsciu
do SETUPu plyty Intel nie mozesz zmienic ustawienia Diasable dla drugiego
kanalu IDE.
> Co jednak poczac z informacja, ze przeprogramownie Flasha nic nie daje ? Byc
> moze programik do programowania nie potrafi wymienic calego kodu (w kosciach
> Intela zostaje 8kB-owy obszar - ale jest to boot block, chyba nie ma wiele
> wspolnego z wylaczaniem 2-go kanalu IDE).
Mama gdzies rysunek od Intela na ktorym jest zaznaczone co gdzie siedzi w
Falshu w ich plytach i oprocz tego co sie programuje jest tam jeszcze kupa
smiecia (a chocby i miejsce na wklejenie sobie obrazka z wlasnym logo, tak
robi Optimus ktory bazuje w swoich komputerach na plytach Intela).
> A co z przypadkiem Emila - skoro pomoglo tu zerowanie CMOS'a ?
Nie wiadomo jaka Emil ma plyte a i blad jaki opisuje jest inny od tego z
jakim ja spotykam sie na codzien w wypadku nowych plyty Intela i Win95.
> pozdrawiam,
ja rowniez
> ps.
> a pomaga wlozenie nowej kosci BIOS'a ?
Nie wiem czy widziales kiedys Falsha w plytach Intela. Ot taka malenka
(wielkosci paznokcia i grubosci gora 1mm) kostka PQFP w SMD.

Piotrek