Re: Nowa wersja G95...

Autor: Krzysztof Janicki (kajan_at_ternet.pl)
Data: Sun 04 Feb 1996 - 12:59:36 MET

Halo!

----------
> From: Piniek (aka Piotr Ingling)

[ciach]
> Nie do końca rozumiem to pytanie. Chodzi o to, że żadne defrag-i, scandisk-i
> etc. pisane dla 16-bitowego FAT nie będą działać z 32-bitowym i na odwrót.
> Z tego co zrozumiałem z opisu, to te nowe okienka mają _TYLKO_ 32-bitowy FAT...
>[ciach]

Nie, nie, nie.
Używam od miesiąca nowy W95. One mają fat 32 lub 16. Decyzję podejmuje się
podczas fdisk-owania. Powiem więcej: fat 32 można założyć tylko na dyskach
powyżej 500-kilku Mb. Można mieć zresztą jednocześnie fat 32 i 16 (na różnych dyskach).
Zysk miałem spory: przy około 2Gb danych > zaoszczędziłem ok. 400 Mb.
Uperdliwa jest instalacja. Mianowicie OSR 2 nie toleruje obecności na dysku
starego win 95 (nawet w katalogu o zmienionej nazwie). Należy wpierw wszystko
wyciąć ( zresztą jeśli się chce mieć fat 32) i instalować z dyskietki startowej + cd.
Oczywiście stary dos przy konfiguracji multi nie działa (na fat 32).
Natomiast nowe programy dyskowe NU 2.0 for win 95
oraz dołączony scadisk, defrag obsługują zarówno fat 32 i fat 16
Polecam, działa nie najgorzej.
pozdrawiam
_______
krzysztof