Re: OpenDos - pytanie

Autor: Tomasz Stafinski (stefan_at_pol.lublin.pl)
Data: Tue 04 Feb 1997 - 10:09:39 MET

Piniek aka Piotr Ingling <pingling_at_elka.pw.edu.pl> pisze:

> EMM386 przełącza procesor w tzw. tryb V86, z którego nie da się (przynajmniej
> mi się tak wydaje) przejść w tryb protected - a chcą to właśnie robić tzw.
W OpenDOS teoretycznie da się wyłączyć (emm386 off z linii poleceń), ale
nie działa to, gdy jakiś program jest np. załadowany do UMB.
> extender-y takie, jak np. DOS4GW. Dlatego tego typu gry/programy nie
> uruchomią się z załadowanym EMM386.
W MSDOS się uruchamiają.

> A tak nawiasem mówiąc, to DPMS=Display Power Management System i nie ma to
> raczej nic wspólnego z tym tematem (to chyba nie jest opcja EMM???).
DPMS - DOS Protected Mode Services. Mówimy nie o MSDOS, tylko o Caldera
OpenDOS.
> DPMI jest
> "na stałe" można co najwyżej włączać/wyłączać VCPI, ale to już szczegóły...
Też nieprawda. U mnie linia z EMM386.EXE może wyglądać tak:
DEVICE=C:\OPENDOS\EMM386.EXE MULTI DPMI=OFF FRAME=NONE
To jest trochę inna składnia niż w MSDOS.

--
Stefan - Tomasz Stafinski
Politechnika Lubelska