Karty grafiki 3D

Autor: Tomasz Kazimierczak (indy_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Sun 02 Feb 1997 - 13:19:35 MET

        Chcialbym sie dowiedziec (glownie chodzi mi o osoby majace
doswiadczenie z tego typu kartami) o ile i w jakim stopniu roznorakie
karty 3D (Virge,Matrox itd.) przyspieszaja prace komputera (np. w grach
typu Quake).
Czy mozna np. powiedziec, ze komputer z taka karta (np. jakis P60) chodzi tak
jak inny (duzo szybszy np. P166) ale bez tejze karty.
Czy lepiej kupic procesor z MMX'em, czy dokupic karte 3D.
Oprocz tego interesuje mnie ogolny ranking takich kart; czy np. LEPIEJ
KUPIC TANIEGO VIRGA (pewnie to zalezy od producenta ?!) czy DROGIEGO
MATROXA (moj kupel mowil, ze Virge jest przereklamowany i "w ogole
do kitu").
Wiem, ze o tych kartach sporo pisze sie w prasie (jak rowniez na listach
dyskusyjnych !), ale na ogol sa to ogolne informacje bez dokladnych analiz
i TESTOW porownawczych (czy ktos np. widzial w ktoryms z czasopism test
porownawczy KART 3D ?!).
Mam nadzieje, ze moje pytania spotkaja sie z odzewem !

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

--
Tomasz Kazimierczak
tel. 19-467 (Torun)