Re: Problem z kartami graficznymi

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 02 Feb 1997 - 10:03:43 MET

>jeden ma chyba S3 a od drugiego nie sprawdza|em
>a problem polega na tym +e w W`95 nie mo+na zmieni ro+dzielczo|ci a ilo|
>kolor<=w mo+na
>a w sk|adaku nie mo+na zmieni ani kolor<=w na wy+sze ni+ 16! ani
>ro+dzielczo|ci

zrob tak:
zmien typ sterownika graficznego na standard vga. przy najblizszym
uruchomieniu wykryje ci karte PCI, ale olej to (zaznacz X zeby nie
ladowal tego urzadzenia). wez oryginalne dyskietki dostarczone z karta i
zainstaluj wlasciwe drivery. przed zresetowaniem wywal karte PCI z
menadzera urzadzen. zwykle pomaga jesli chodzi o wlasciwe drivery
(najpierw vga, potem mozesz zmieniac - jak sie wybralo np. win95 s3
driver (uniwersalny) to nie zawsze dawalo sie zainstalowac wlasciwe
drivery z dyskietki. to pierwszy pomysl jaki mi przychodzi do glowy - zle
drivery.

drugi jest jeszcze prostszy - czesc kart (chociazby stb - wszystkie)
wymagaja podania typu monitora. standardowo karta nie korzysta z DDC
dopoki jej sie nie powie ze monitor jest typu plug & play. efekt jest
taki, ze poza standardowa rozdzielczoscia nic wiecej nie daje sie
ustawic. zmiana monitora pozwala dopiero na zmiane rozdzielczosci.
pamietaj zeby nie rpzesadzic, bo a) nie bedziesz nic widzial, b) niektore
monitory mozna zepsuc jak sie przesadzi z czestotliwosciami.

pozdrawiam
karpio