Re: kabelki w skretce

Autor: Pawel Paroń (pawelp_at_rodan.pl)
Data: Fri 31 Jan 1997 - 15:05:41 MET

Jarek Lis wrote:

> : Kabel sie nie zmarnowal, uzylem go zamiast BNC (dodam, ze nie skretka,
> : tylko zwykly telefoniczny, moze dlatego nie chcial dzialac?).
>
> Blisko, blisko....

Wcale nie tak blisko. Wydaje mi sie, ze takiemu 4-przewodowemu kablowi
telefonicznemu blizej parametrami do skretki, niz do koncentryka. Mysle,
ze to jednak byla wina transceivera na ktorejs karcie, gdyby wszystko
bylo w porzadku, to by poszlo na tym kablu, to w koncu jakies 20m.

Inny oszczednosciowy pomysl do przetestowania:
Ciagniemy tylko "goracy" przewod z wyjsc BNC na kartach, a zera laczymy
np. do najblizszych kaloryferow (uwaga dla majsterkowiczow - przebicie w
zasilaczu moze zakonczyc sie chmura czarnego dymu z komputera,
ewentualnie naglym zejsciem eksperymentatora na skutek migotania komor,
wywolanego przeplywem pradu na drodze reka-reka).

Pawel