Re: Dual pentium, czy pentium pro?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 31 Jan 1997 - 12:12:18 MET

pcplusch_at_medianet.com.pl (Janusz Radzienczak) wrote:
>Jak sie ma wydajnosc Pentium Pro do Dual Pentium w pracy w
>systemach 32 bitowych - np. Windows NT? Moj klient chce pod
>Windows NT korzystac z programu do bardzo skomplikowanych
>obliczen gieldowych (jakies prognozy, wykresy itp), ktore na jego
>486DX100 trwaja po kilka (lub kilkanascie) godzin. Program do
>gieldy jest 32 bitowy - zalecane Win NT. Ceny obu systemow sa
>zblizone. Pentium Pro w aplikacjach typu Excel (pod NT) jest
>ponad 2x szybsze od Pentium. Ale jak wyglada sytuacja przy dual
>Pentium?
> [...]

jak chcesz miec klopoty, kup ocipus. Juz jeden z moich znajomych mi sie zalil,
ze ma PPro200, i jakos niespecjalnie jest wydajny jako serwer.
Idz do jakiegos normalnego sklepu ktory sie zaopatruje powiedzmy w TCH.
Zamow sobie porzadna plyte, proc itp.
ale do rzeczy:

dwuprocesorowke oplaca sie kupowac tylko w jednym przypadku, wtedy gdy
uzywasz systemu wielozadaniowego, wykorzystywanego non stop przez wielu
uzytkownikow, lub tez jesli jeden uzytkownik korzysta z aplikacji potrafiacych
korzystac z kilku procesorow naraz. Mysle ze ta twoja aplikacja, a przynajmniej
czesc obliczeniowa nie jest rozbita na watki, przez co nie potrafi korzystac
z drugiego procesora. tak wiec radzilbym po prostu kupno jednego
mocniejszego procesora. Choc jesli starczy kasy, to proponowalbym
zakup plyty od razu na dwa procesory :) tymczasem mozesz wlozyc tylko jeden.

ps: polecam plyty ASUS. znane, ujezdzone, a w dodatku zdaje sie sprawiaja
    najmniej problemow :)) w dodatku jedne z najszybszych. Ocipus ze swoimi
    zlomami zostaje daleeeeeeeeko w tyle :)) I nie wierz w norme ISO9006,
    bo wiele komputerow jest po prostu zlozonych i tyle. niektore z nich
    nawet sprawdzane nie sa :) zalezy w co wdepniesz :)))