OpenDos

Autor: StaCH_at_tpnet.pl
Data: Thu 30 Jan 1997 - 08:53:46 MET

On 1997-01-29 eloy said:
>nowy DOS firmowany przez Caldere. Producent zapewnia o 100
>procentowej zgodnosci z M$ (dochodza sygnaly ze jest tak w
>rzeczywistosci). Jest jednak kilka rzeczy ktore odrozniaja OpenDOS
>od innych produktow: - wielozadaniowosc. To nie zart, OpenDOS
>posiada preemptive multitasking - sieciowosc. OpenDOS posiada
>wbudowane mechanizmy sieciowe - i podstawowa wiadomosc. OpenDOS
>jest free czyli za zupelna darmoche.

To nie jest zaden nowy "wynalazek".
Juz dobre pare lat temu Digital
Research wypuscil Multiuser DOS,
ktory byl wielouzytkownikowy,
wielozadaniowy i pozwalal dolaczyc
dodatkowych uzytkownikow przez RS232
(terminale znakowe lub PC'ty z programem
emulacji terminala). Spadkobierca tego
systemu (miedzy innymi) jest Multiuser DOS 7
ktorego jestem dealer'em. Umozliwia on prace
wielouzytkownikowa na terminalach znakowych
i wielozadaniowa (kazdy uzytkownik moze
korzystac z kilku sesji DOS i sie pomiedzy
nimi przelaczac). Do systemu mozna dokupic
oprogramowanie do tworzenia sieci HOST'ow
badz dolaczenia komputera z Windows do HOST'a
z mozliwoscia korzystania z jego zasobow
hardware. Mozna tez pracowac w trybie
graficznym VGA lecz tylko ze specjalnym
hardware dolaczanym do karty instalowanej
w HOST'cie. Niestety nie jest free a koszt
zalezy od liczby uzytkownikow w segmentach
1, 1+1, 1+4 i dalej co 8-miu.
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;32;40mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive