Re: SMART

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 22:08:23 MET

On Mon, 27 Jan 1997 13:31:38 +0100 (CET), Andrzej Karpinski wrote:

>kilka dni temu ktos sie chwalil, ze posiada software S.M.A.R.T ktore
>rzekomo testuje hdd i informuje o mozliwosci wystapienia awarii.

mam go juz i ja, i z tego co sie zdazylem zorientowac, to programik
ten nie testuje dyskow lecz jedynie dogaduje sie z nimi (jesli sa
one SMART enabled) bezposrednio od nich otrzymujac informacje
"jak sie maja". Moje oba nowe Quantumy okazaly sie SMART enabled
wiec siedzi mi ten HDMON w backgroundzie na stale (ma opcje
konfiguracyjne n/t jak czesto odpytywac dyski, default co 5 min)

>niestety na moje monity aby sie odezwal nie bylo zadnej odpowiedzi.
>czyzby wiec ow programik nie istnial wcale? :)

istnieje ale dla OS/2, a to Cie przeciez nie interesuje

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi