Re: GDI a DOS

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 15:48:28 MET

At 08:40 97-01-27 +0100, you wrote:
>Witajcie!
>
>Wiem, ze ten temat juz byl tu walkowany, ale dla mnie nie jest jeszcze calkiem
>jasne.
>
>Czy drukarki GDI (np. Okipage 4 W) potrafia drukowac poprawnie z wirtualnej
>sesji dosowskiej po winda? Tzn. mam program napisany wtedy, gdy o windowsach
>nikt jeszcze nie slyszal i ten program produkuje rozne wydruki. Uruchamiam
>winde, okienko dosowe, program - i co? Bedzie poprawny wydruk czy kaszana ?

  Bedzie sie dobrze drukowalo. W trybie emulacji sesji DOSowej
  ta drukarka (a wlasciwie sterownik) emuluje HP 2 (bodajze)

>A co z polskimi znakami diakrytycznymi? Musze kupic drukarke - do celow
>nazwijmy to domowych - i waham sie w wyborze miedzy pluja a okipage.

  Jesli color ci nie potrzebny to zdecydowanie wybralbym OKIpage 4w

>Pluje jednak nie sa GDI i maja wbudowane polskie znaki. Z drugiej strony sa
>relatywnie drozsze w eksploatacji.

  Tu tez sa polskie znaki. O ile mnie skleroza nie myli to w dwoch
  standardach DOS CP-852 (latin 2) i Windows CP1250

  w przeliczeniu na standardowe strony i orginalne tusze tonery
  to OKI wychodzi taniej w eksploatacji. Chyba, ze wezmiesz tusz
  zastepczy to wtedy mzoe plujka wyjsc taniej

--
Romek