Re: Monitor DAEWOO

Autor: Łukasz Konewka (lukask_at_man.poznan.pl)
Data: Mon 27 Jan 1997 - 21:38:54 MET

sticky wrote:

> Mam monitor DAEWOO 15", karta grafiki miroCRYSTAL 22SD, przy rozdzielczosci
> 640x480 obraz lekko faluje w pionie, zarówno w DOS-ie jak i Windowsie. Przy
> rozdzielczosci 800x600 ten problem nie wystepuje.
> Moze ktos powie czym to jest spowodowane
> Jarek Wieczorek

Falowanie obrazu jest spowodowane różnicą częstotliwości odchylania
pionowego w monitorze i częstotliwości sieci energetycznej.
Jeśli różnica jest mała, to częstotliwość falowania też jest mała i
widzimy je dokładnie. W 800x600 prawdopodobnie masz większą
częstotliwość odświeżania i falowania nie widać.

Zjawisko falowania mocno się nasila, gdy koło monitora postawi się lampę
halogenową dużej mocy z transformatorem (wtedy duży prąd powoduje silne
pole magnetyczne odkształcające obraz).

Łukasz Konewka