Re: WWW na Netscape i IE - dlaczego sie czasami wyburacza?

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sun 26 Jan 1997 - 13:25:17 MET

Musze wszystkich przeprosic za tematy z "Internetu stosowanego"
ale jest niedziela to moze nam z Gregiem wybaczycie.

At 09:25 97-01-26 +0100, you wrote:

>to nie stoi w sprzecznosci z moja teza, ja nie twierdzilem ze
>pakiety nie gubia sie nigdy, ja tylko polemizowalem z Twoja teza
>ze "gubia sie wskutek zaklocen"

  To co moze byc powodem niedochodzenia pakietow ?
  - przetrzymanie przez jakis wezel i zdechniecie pakietu ?
  - zaklocenie w bitach i np. pomylenie adresu ?
  - zaklocenie w bitach i nieprzejscie testu CRC
    oraz jednoczesnie brak żądania odbiorcy
   (albo wezla posredniego na trasie) do ponownej transmisji
    pakietu (a moze frame) ?

>tak na ogol jest przy pierwszych kilku kawalkach, to po pierwsze,
>po drugie to zalezy od strategii przyjetej przez server z ktorym
>jestes polaczony, ktory np. w przyp. duze obciazenia moze decydowac
>sie na obsluzenie duzej liczby polaczen w malych kawalkach,
>zamiast odrzucac polaczenia ale tym ktore przyjmuje zapewniac
>dobra obsluge. Przy w ftp z reguly nie bedziesz dostawal tak
>malych kawalkow.

  OK troche sie rozejrzalem i jeszcze raz poogladalem ten liczniczek
    w lewym dolnym rogu Netszkapy. Inkrementacja jest
    czasami 2KB czasami 1KB czyli srednio wychodzi 1.5KB
  ale .... moze to wynika raczej z rozmiaru pakietu przesylanego
    Ethernetem 1460 bajtow - max Ehernet frame 1514 bajtow.
    w innych zrodlach znalazlem:
      maximum (dla pewnej karty/routera) maximum TCP/IP size 512 bajtow
    w innym miejscu: The average TCP/IP packet size is about 1000 bits
                      ( czyli sredni rozmiar pakietow 128 bajtow )
  No i miedzy wierszami mozna przeczytac, ze pakiety sa wkladane
  w ramki (frames) i tak dopiero wysylane.

>tak jak napisalem - albo dostajesz albo nie,
>Ty natomiast pisales o blednym odbiorze, o to cos zupelnie
>innego. Na polowke gif'a masz prosty sposob: wylacz w browserze
>"wyswietlanie w czasie ladowania" i juz bedziesz mial ok:
>albo calosc albo nic; bledy - nigdy!

  Ja wiem co jest na tym GIFie wiec on sam z siebie mnie nie interesuje
  i moglbym wogole go wylaczyc, ale mnie interesuje co sie chrzani
  po drodze, ze dochodzi do takiej sytuacji.

>netszkapa nie jest stabilna nawet pod unixem.

   Moze masz jakas strone, na ktorej czesto dochodzi do
   wywalenia sie Netszkapy, moznaby ja traktowac jako
   strone testowa ????

>niestety odkad internet stal sie masowy, z koniecznosci
>komercyjnej nawet takie firmy jak netscape communications
>przyjmuja strategie microsoftu (ktory od zarania dziejow
>byl firma produkujaca dla burakow) tzn.: wazniejsze sa
>bajery niz stabilnosc produktu.

   czekam na czasy kiedy takie firmy beda wypuszczac
   wersje 1.5, 2.5, 3.5 swoich produktow czyli wszystkie
   znane bledy usuniete a nie dolozone zadne bajery.

   Oj, rozmarzylem sie.

--
Romek