Re: WWW na Netscape i IE - dlaczego sie czasami wyburacza?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sun 26 Jan 1997 - 09:23:49 MET

On Sun, 26 Jan 1997 08:36:07 +0100 (CET), Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL wrote:

>25 Sty 97 Grego byl mily i skomentowal moje bajki na temat TCP/IP

> Jak czasami puszczam jeden programik do testowania
> polaczen (Trumpet PING) to mi czasami mowi 2% packet loss
>np:
> Ping to free.rmnet.it
> Sent = 466, received = 439, packet loss = 5.79%

to nie stoi w sprzecznosci z moja teza, ja nie twierdzilem ze
pakiety nie gubia sie nigdy, ja tylko polemizowalem z Twoja teza
ze "gubia sie wskutek zaklocen"

pozatym Ping nie posluguje sie TCP/IP ale ICMP
a to zupelnie inny protokol, ktory nie jest "reliable"
z zalozenia (podobnie jak IP)
to tylko na pierwszy rzut oka tak wyglada ze protokol
wyzszego rzedu (TCP) nie moze byc godny zaufania jesli
uzywa jako transportu IP ktory zaufania godny nie jest.

> moge sie mylic ale znacznie mniej bo inaczej by mi Netszkapa
> nie wyswietlala % transmisji w tak malych inkrementacjach.

tak na ogol jest przy pierwszych kilku kawalkach, to po pierwsze,
po drugie to zalezy od strategii przyjetej przez server z ktorym
jestes polaczony, ktory np. w przyp. duze obciazenia moze decydowac
sie na obsluzenie duzej liczby polaczen w malych kawalkach,
zamiast odrzucac polaczenia ale tym ktore przyjmuje zapewniac
dobra obsluge. Przy w ftp z reguly nie bedziesz dostawal tak
malych kawalkow.

> A ja wytlumaczysz, ze sciaga mi sie polowa malego GIFa, ktory
> w calosci ma 700 bajtow ?

tak jak napisalem - albo dostajesz albo nie,
Ty natomiast pisales o blednym odbiorze, o to cos zupelnie
innego. Na polowke gif'a masz prosty sposob: wylacz w browserze
"wyswietlanie w czasie ladowania" i juz bedziesz mial ok:
albo calosc albo nic; bledy - nigdy!

> ktory jest napisany w TP i microsoftowego TCP/IP napisanego
> nie wiadomo w czym.

przykro mi zem "aluzju nie ponial" :-(

> a na przyklad pol GIFa ? Cos po drodze musi byc, czy SCO sucks
> czy moje sluzbowe Pentium 60MHZ i 8MB RAM to za malo ale widze
> takie skutki i wyciagam wnioski.

zob. wyzej

> A Netszkapa sie wywala jak wciaga na strone wiecej niz
> okolo 40 obrazkow - czyja to wina - sam nie wiem.
> Moze Netszkapy a moze Trumpeta ?

netszkapa nie jest stabilna nawet pod unixem.
niestety odkad internet stal sie masowy, z koniecznosci
komercyjnej nawet takie firmy jak netscape communications
przyjmuja strategie microsoftu (ktory od zarania dziejow
byl firma produkujaca dla burakow) tzn.: wazniejsze sa
bajery niz stabilnosc produktu.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi