Re: D. Stealth 2000 S3 Virage czy Matrox Mystique

Autor: Piniek (aka Piotr Ingling) (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Sat 25 Jan 1997 - 22:33:23 MET

Dnia 25 Jan 97 Mike napisał(a) co następuje:

> Jedno pytanie, gdzie kupic Stealtha 3D 2000 lub 3000 i czy on sie
> nazywa 2000 czy np. 2200 czy 2240 itd, bo jak patrze w cennik Cadeny

Seria nazywa się 3D 2000 i 3D 3000. Pierwsza cyfra oznacza rodzaj pamięci
(2-DRAM, 3-VRAM). Dalsze cyfry mogą się różnić w zależności od ilości (i
rozszerzalności) pamięci i załączonego softu, ale w oznaczeniu zawsze
musi być przedrostek 3D. Te bez przedrostka, to modele z procesorem Trio64V(+).
Jest jeszcze 3D Edge, ale to co innego (procesor NVidia).

> Poza tym interesuje mnie czy z tymi kartami powienien byc
> sprzedawany jakis software ? Jesli tak to jaki ( nie chodzi mi o
> drivery czy In Control Tools - mowie o grach itp. )

Przeważnie jakaś gra jest (chyba standardowy kompakt dodawany do kart z S3
ViRGE). Na rynku amerykańskim (nie wiem, czy u nas też) są wersje XL - 2000XL
zawiera Descent II, Destruction Derby i encyklopedię Compton'a. 3000XL - j/w
ale zamiast Dest.D. jest 3D/FX, Digital Video Producer i MSIE.

A kupić je można w niektórych sklepach komputerowych. Czasem bywają na giełdzie
w Warszawie... A najlepiej spytać w Cadenie. Powinni chyba wiedzieć, co
dystrybuują...

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://neutron.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html