courier - problem

Autor: StaCH_at_tpnet.pl
Data: Sat 25 Jan 1997 - 20:41:48 MET

On 1997-01-24 KARPIO said:

>jesli user ma modem v32bis to bulba - wyskakuje mi connect
>14400/lapm/.. i takie tam (wszystko jest ok), po czym po stronie
>uzytkownika jest czysty ekran lub wyskakuja robaki (po mojej
[]
>stronie. robaki bardzo przypominaja sytuacje, gdy polaczy sie
>kabelkiem 2 komputery i ustawi rozna predkosc portu na kazdym z
>nich. efekt jest dokladnie taki sam - komputery nie rozumieje sie z
>dokladnie identycznymi objawami. (przy 14k4 wyskakuje takie c z
[]
>dogaduja. moze courier przy nizszych predkosciach obniza predkosc
> [...]

Bardzo ciekawe zjawisko, i ktos
na lamach FIDO pisal o takiej
sytuacji z ZOOM'em ale z jakim
modemem sie laczyl nie podal.
W zasadzie taka sytuacja moze
teoretycznie wystapic jesli na
laczu po ktorejkolwiek stronie
modemowego linku szybkosc komputer
modem nie jest na obu ustawiona
tak samo (na ta sama wartosc).
Spotkalem sie z oprogramowaniem, ktore
ustawialo szybkosc portu na podstawie
odczytania wpisu do tabelki w konfiguracji
oprogramowania (tzw. opcja Auto speed).
Moze albo u Ciebie albo u niego jest
cos takiego wpisanego w konfiguracje
co stwarza opisana przez Ciebie sytuacje
roznych szybkosci portu oprogramowania
i modemu? Drugi modem i oprogramowanie
moga byc skonfigurowane prawidlowo a mimo
to zamiast znakow beda robaki.
Co zrobic? Sprawdzic jeszcze raz
konfiguracje modemu i oprogramowania
po obu stronach lub metoda eliminacji
okreslic kto ma zle skonfigurowany
system.
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;31;40mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive