Re: Jaki procesor??

Autor: liskiewiczp_at_mail.geocities.com
Data: Fri 24 Jan 1997 - 15:52:06 MET

Witaj Kuba!
Tez mialem do niedawna podobny dylemat. Wziolem na tapete procesory
I90-I166, Cyrix6x86 120+-166+ oraz AMD K5-100,133. Testowalem je
prawie miesiac nie mogac sie zdecydowac na jeden z nich, ale wybor
padl na AMD K5-100 (z blacha). Moje testy pokazaly, ze nie ustepuje w
niczym I100, a nawet o kilka procent go pobija. Jezeli zamierzasz
pracowac glownie w W59, jest on OK!. Posiada najlepszy wskaznik
wydajnosc/cena przy bardzo wysokiej kompatybilnosci z Intelem. Cyrix
tez jest w porzadku, ale przy identycznej wydajnosci (K5-100 i Cx686
120+) K5 jest tanszy (i jego wentylator strasznie nie halasuje ;-) ).
Jedyny problem jaki napotkalem wystapil w 3D Studio 4.0, gdyz przy
ladowaniu programu przez bardzo dluga chwile nic sie nie dzieje( przy
sprawdzaniu klucz sprzetowego), ale potem wszystko jest OK! (Cyrix ma
ten sam efekt, tylko wystepujacy raczej losowo). Wszystko inne
(W95,gry, AUTOCAD 13) dziala bez problemu. K5-133 jest nieznacznie
szybszy wg. moich testow (ok. 15%). W rzeczywistej pracy roznica ta
jest niezauwazalna.
Ja postawilem na K5-100 i jestem zadowolony.
Zycze udanego wyboru!
P.L.