Re: NOKIA z kreskami

Autor: Janusz Kolodziej (stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 23 Jan 1997 - 08:56:33 MET

On 19 Jan 1997 10:28:40 GMT, Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl>
wrote:

>Moze dlatego ze w trinitronach jest jedno dzialo elektronowe, dopiero
>potem wiacha przechodzi przez elektrody i jest dzielona na 3, zielona
>po srodku a pozostale na lewo i prawo. w delcie jest po rogach trojkata
>i z trzech dzial. dlatego trinitrony przy odpaleniu na samym poczatku
>swieca bardziej zielono, ale to widac doslownie chwile, wtedy kiedy
>jasnosc obrazu szybko narasta. dlaczego zielony jest po srodku majac
>najkorzystniejsze warunki, chyba nie musze wyjasniac :) ale asymetria
>niestety jest i koniec.

Za to w delcie praktycznie nie ma szans na to, zeby przy pomocy jednego
ukladu odchylajacego uzyskac obraz w ktorym trzy kolory skladowe naloza sie
na siebie bez znieksztalcen. Praktycznie kazdy ogladany przeze mnie monitor
ze standardowym kineskopem ma przynajmniej w jednym rogu/z jednej strony
rozjechane kolory lub obrazy skladowe obrocone wzgledem osi ekranu.