Re: Przyspieszanie procesora

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Wed 22 Jan 1997 - 14:16:52 MET

At 08:11 97-01-22 +0100, you wrote:
>W ostatnim (2/97) numerze PC Kuriera
>przeczytalem artykul na temat przyspieszania
>procesorów poprzez ustawienie wiekszej czestotliwosci
>niż zaleca producent. Chcialbym sie zapytac, czy ktoś
>może mi AUTORYTATYWNIE powiedzieć, czy autor

   Tak jak Walesa: to praktyk,
  ta czynnosc czyli OVERCLOCKING jest powszechnie stosowana wpraktyce
  Niektore procesory sa fabrycznie podkrecone na wyzsza czestotliosc
  i juz ich dalej nie mozna podkrecac np Cyrixy.
  Intele maja wyzszy zapas bezpieczenstawa i jesli zapewni sie
  dobre chlodzenie - pasta silikonowa+radiator + wiatraczek
  to nie dopuszcza sie do przegrzania i nie nastepuje nic zlego.

>to "geniusz czy szarlatan". Wiele slyszalem na ten temat
>(m.in. taką opinię, że nawet jak procesor będzie chodził
>z wyższą częstotliwością to może nastąpić zjawisko "erozji
>ścieżek i elementów" w układzie i istnieje możliwość "wysypania się"
>
>np. po dwóch miesiącach) - prawda to czy głupota?

  Niektorzy zalecaja podkrecanie zima a amniejszanie latem.
  Widzialem Optimusa podkreconego, ktory gubil dane
   dopiero po zdjeciu radiatora okazalo sie ze to jest AMD 66MHz
  a nie 100 MHz za jaki byl sprzdany.

--
Romek