Re: Bubble printer

Autor: Krzysztof Gozdziewski (chris_at_astri.uni.torun.pl)
Data: Mon 20 Jan 1997 - 13:59:29 MET

Wojtek Kuran (kuran_at_psk2.am.lodz.pl) wrote:

: Czy ktos z obecnych oterl sie moze o drukarenke bubble printer Cannona?
: Chcialbym ja nabyc do zastosowan domowych.
: Bardzo prosze o opinie o niej.

Zadam pytanie, ktore juz padlo: ktora? Niedawno kupilem do domu BJC 210.
Mam troche mieszane uczucia. Cena byla dosc niska (w porownaniu np. z HP
600), z VATEm w Vobisie kosztowala 660~zl (z pojemnikiem czarno-bialym).
Mysle, ze zaleta sa rozmiary, jest malutka, miesci sie z powodzeniem na
biurku obok klawiatury. Trudno mi oceniac jakosc wydrukow, ale mam wrazenie,
ze sa co najmniej porownywalne ze starsza HP 510, ktora mam w pracy.
Glowica czarno-biala starcza podobno na 500 stron przy 5% zaczernienu, co nie
jest rewelacja, bo ten naboj kosztuje cos kolo 80 zl. Sa natomiast tanie
refillery (zaplaciolem 40zl za dwa naboje).
Nie podoba mi sie: jest dosc halasliwa, przy wlaczaniu i wylaczeniu
cos sobie ,,cwiczy'' z glowica, takie dosyc glosne cwirkanie. Jest to dosc
wkurzajace. Poz tym wyglada na bardzo delikatne urzadzenie.
Uzywalem jej pod dos,win, i linuxem. Co najwazniejsze dla mnie sa drivery do
ghostscripta, wiec pol biedy z oprogramowaniem.

Panowie z Vobisa zrobili mi takiego psikusa, ze sprzedali mi ja w
pudelku, w ktrym po rozpakowaniu znalazlem cala dokumentacje owszem, ale
w calosci po niemiecku (tudziez drivery pod dosa i windolsa).
Drukarka ma wbudowane znaki
diaktryczne, ale strony kodoewj ISO-Latin-2 lub chocby 852 tez ,,nie dali''.
CHoc wyglada, ze to tylko przypadlosc drukarek z Vobis;a. Oslabilo to
bardzo moje zaufanie do tej firmy i juz wiecej nie dam sobie wcisnac knota
od nich. Uwierzylem takze na slowo, ze ma rozdzielczosc cz-b 720x720 dpi, co
okazalo sie nieprawda (tylko 720x360). Mozna dokupic pojemnik z tuszem
kolorowym, ale jaka jest jakosc koloru to tez bym chetnei uslyszal (ale nie
od panow z Vobisa), bo jescze nie probowalem.

Generalnie, zeby sobie nie szarpac nerwow, wytlumaczylem sobie, ze za taka
cene musze buc zadowolony. Gdybym jednak dokonywal wyboru drugi raz to
doplacilbym i kupil HP 600. A jak bym mial troche wiecej kasy, to bym
jeszcze troszke zebral i kupil najtanszy laser, nawet na raty.

--
 ^-^  ~ Krzysztof Go\'zdziewski
(o o) ~ Institute of Astronomy, N Copernicus University