Re: plyta glowna - W95 - karta grafiki PCI

Autor: Leszek A. Szczepanowski (twinsen_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 18 Jan 1997 - 00:13:24 MET

Waldemar Sadkowski <c52960ws_at_cs-boglab.eti.pg.gda.pl> wrote in article <Pine.SOL.3.93.970117160059.12702D-100000_at_roger14.eti.pg.gda.pl>...

> Prosze o opinie w nastepujacej sprawie:
>
> Na plycie glownej BIOSTAR'a chodzil sobie spokojnie Trident 512k i Windoza
> 95. Po pewnym czasie zakupilem karte PCI Cirrus 5446.

Znaczy sie Cirrus Logic ? Wiem jedno, badziewne kary - zeby
ustawic parametry takie jak rozdzielczosc w windoze, czesto-
tliwosc odswiezania, trzeba ladowac takie cosik w config.sys
Nawet w win95. :-(

> Po wlozeniu karty do slotu, na monitorze nie bylo nic widac a z komputera
> dochodzila seria dzwiekow (8 krotnie).

Czyli jak pamietam blad inicjalizacji karty grafiki...

> Sytuacja byla identyczna dla wszystkich trzech slotow PCI.
> Karta zostala sprawdzona i okazala sie sprawna.

No to chyba plyta glowna ma cos z PCI, bo jak do tej pory
nic tam nie siedzialo, to coz innego to moze byc??

> Po oddaniu plyty do serwisu okazalo sie, ze rozwiazanie bylo nastepujace:
> 1.wlozyc razem karte ISA i PCI
> 2. Zainstalowac driver'y do PCI

???? Pierwsze slysze, moze ktos cos takiego slyszal.
Dla mnie kuriozum.

> Pan z serwisu nie chcial wdawac sie w dyskusje na temat ww. krokow i dalej
> nie wiem, co one powoduja.

Ja bym sie chetnie dowiedzial jak on to uzasadnia :-))

          | Leszek A. Szczepanowski, SQ9ANR       |
          | Email: twinsen_at_zeus.polsl.gliwice.pl  |
          | Amprmail: sq9anr_at_gliwice.ampr.org     |
          | IRC nick: Emean, sometimes on #gaduly |