Re: Atari

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 14:42:35 MET

On Fri, 17 Jan 1997 14:13:56 +0100, Marcin Wojtalik wrote:

>Nie moge uwierzyc, ze nikt nie wspomnial o c-64.
>Dziwne, bo........... TO BYL NAJLEPSZY OSMIOBITOWIEC !!!!

tak, w czasach gdy nie bylo nic innego
:-)

a juz mniej zartobliwie: dlaczego nazwalem Amstrada CPC najlepszym
osmiobitowcem? Dlatego, ze ja nigdy sie komputerami specjalnie nie
bawilem (to znaczy bawie sie do dzis, ale grami prawie wcale nie)
wiec wiele parametrow ktore masa ludzi uwaza za wystarczajace dla
uznania Atari czy Commodora za najlepszy 8mio bitowiec, dla mnie
nie mialy najmniejszego znaczenia. Amstrad byl po prostu jedynym
osmiobitowcem na ktorym sie dalo pracowac, w czasach kiedy pecet
kosztowal 2000$ a sredni zarobek miesieczny w Polsce wynosil 20$
Amstrad CPC byl praktycznie jedyna mozliwoscia posiadania w domu
"polprofesjonalnego" sprzetu. Esencjalne wlasciwosci to 25
osiemdziesiecio-znakowych wierszy i wbudowana szybki FD. (szybki
to znaczy _normalny_, w przeciwienstwie do rozpaczliwie powolnych
namiastek z innych osmiobitowcow). Nie mniej wazny byl CP/M -
standard przemyslowy w swiecie 8mio bitowcow. A dyskusje n/t
czy gry byly lepsze na Atari 800XL czy C64, ktory z nich mial
lepsza grafike czy dzwiek - zupelnie mnie nie interesuja.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi