Re: Cyrylica w DOS

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 11:47:25 MET

jacek_at_astro.coig.katowice.pl (Jacek Bochenek) wrote:

>Czy ktos wie jak skonfigurowac DOS aby bylo mozliwe uzywanie cyrylicy?
>Istnieja moze jakies programy do tego celu? Za wszelkie informacje z gory
>dziekuje.

Ale jakiej cyrylicy ? W samej Rosji istnieją co najmniej 4 systemy
kodowania, każdy używany do czego innego. W MSDOS-ie ustawiasz po
prostu stronę kodową 866. Do Usenetu, jeżeli chcesz czytać grupy
relcom.*, powinieneś ściągnąć fonty w KOI8-R.
Jeśli chodzi o cyrylicę bułgarską czy serbską, to nawet nie wiem,
jakich używają kodowań, ale chyba innych niż Rosjanie.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl